ניסאן מתכננת להמשיך לייצר ולמכור את דגם הג'וק עם מנוע בעירה פנימית גם לאחר הצגת גרסתו החשמלית בשנת 2026. "החיים של הג'וק הנוכחי יוארכו והוא ייוצר במקביל לגרסת ה-EV," ציינו בחברה. מדובר בהחלטה אסטרטגית שמטרתה להבטיח שמירה על קצב המכירות ולתת מענה לשווקים באירופה שבהם המעבר לרכב חשמלי מתקדם באיטיות.

הגרסה החשמלית של הג'וק תיוצר במפעל סאנדרלנד שבבריטניה, לצד גרסאות חדשות של הליף והקשקאי. המהלך הוא חלק מתוכנית השקעות רחבה של עד שלושה מיליארד ליש"ט, הכוללת הקמת מפעלי סוללות וייצור של שלושה דגמים חשמליים חדשים. ניסאן מעריכה כי מחירי הגרסה החשמלית יהיו קרובים למחירי הבנזין הנוכחיים, אך מודה שמדובר באתגר כלכלי.

1693127צילום: ניסאן

הדור הנוכחי של הג'וק, שהושק בשנת 2019, הוא השני במספר המכירות של ניסן באירופה אחרי הקשקאי. כאמור, החברה מתכננת להשיק שלושה דגמים חשמליים מרכזיים באירופה עד 2027: מיקרה, ליף בגרסת רכב פנאי וג'וק חשמלי – כולם על בסיס פלטפורמת CMF‑EV של ברית רנו-ניסן-מיצובישי.

בניסאן מקווים לממש תכנית די מורכבת - עד סוף העשור כל הדגמים החדשים באירופה יהיו חשמליים. ואולם, הירידה בביקוש ל-SUV חשמליים קטנים בשנים האחרונות - והפערים באימוץ רכבים חשמליים בין המדינות מביאים את החברה לשמר את דגם הבנזין. "הג'וק החשמלי יגיע, אבל הגרסה הקיימת תישאר למשך זמן כדי להעניק ללקוחות חופש בחירה בין בנזין, היברידי וחשמלי," אמר גורם בחברה.

1712142צילום: יצרן

הג'וק החדש יתבסס על קונספט Hyper Punk משנת 2023 ויציע עיצוב חד ואגרסיבי יותר. הוא צפוי להגיע עם סוללות בקיבולות של כ-63 או 87 קוט"ש, שיאפשרו טווח נסיעה סביר של כ-400 עד 480 קילומטרים במחזור WLTP. 

מנכ"ל ניסן, מקוטו אוצ'ידה, הבהיר כי החברה מחויבת למעבר מלא לחשמל עד 2030, אך בטווח הקרוב תשמור על אסטרטגיה כפולה – ייצור מקביל של דגמי בעירה ודגמים חשמליים – כדי להתאים עצמה לקצב השוק המשתנה.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.