לפני פחות מחודש, יגואר העניקה טיזר ל-F-TYPE בגרסת ה-SVR עת אמרה שהיא תחצה את ה-200 מייל (320 קמ"ש) ואף הציגה תמונות. עכשיו היא חושפת את הפרטים הנוספים, כולל מפרט טכני מלא. זו היגואר החזקה בהיסטוריה, אך לא הכי מהירה (בכל זאת, ה-XJ220 האייקונית הגיעה ל-342 קמ"ש).
הרכב פותח על ידי מחלקת ה-Special Vehicle Operations (מכאן ראשי התיבות SVR) שמשותפת ללנד-רובר ויגואר, כאשר עד היום הסיומת SVR הספיקה לעשות הופעה בודדת, בגרסת ביצועים לריינג' רובר ספורט.
אף טייפ SVR
צילום: מנהל
גרסת ה-SVR משתמשת במנוע ה-5.0 ליטר המוכר בעל מגדש העל. הפעם מנוע זה מפיק לא פחות מ-575 כ"ס (550 כ"ס ב-R), שזה שיא ההספק למכוניות יגואר אי פעם, ושיא המומנט מרשים גם הוא - 71.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת שמונה הילוכים והכוח עובר אל ארבעת הגלגלים שנועלים גומי מבית פירלי במידות נדיבות: 305 מ"מ מאחור ו-265 מ"מ מלפנים.
יגואר החזקה בהיסטוריה
צילום: מנהל

באם אתם חוששים הרי שאנו כאן להרגיע אתכם ולספר שיגואר דאגה למערכת בלימה מרשימה, מלפנים דיסקים קראמיים בקוטר 380 מ"מ וקאליפר עם שתי בוכנות, ומאחור דיסקים קראמיים בקוטר 376 מ"מ.
גרסת ה-SVR תגיע גם בתצורה פתוחה, כאשר שתיהן יחלקו כמעט את אותם הממדים: אורך של 448 ס"מ ורוחב של 192 ס"מ. ההבדלים זעירים ביותר, נתון הגובה בגרסת הקופה גבוה מהקבריולה במעט יותר מס"מ אחד (יש עוד כמה מילימטרים, לקטנוניים שביניכם) ונתון המשקל כבד רק במעט: 1705 ק"ג בקופה ו-1720 ק"ג בקבריולה.
יגואר SVR
צילום: מנהל

לגרסת הביצועים הזו חבילת אירודינאמית מרשימה, החל מפגוש שונה שקיבל גם ספליטר בחרטום, רצפה שטוחה כנף אחורית אקטיבית. המתלים שודרגו גם הם, הן מבחינת בולמים והן מבחינת מוטות מייצבים תחתונים. מערכת הפליטה עשויה טיטניום, כי טיטניום שוקל פחות (במקרה זה, 16 קילו פחות).

ל-SVR מושבים מתכווננים (14 אפשרויות כיוון...), חישור הגה עטוי עור הפוך (ז'מש) ומערכת שמע מבית מרידיאן. בקיצור, זו אינה מכונית ספרטנית אלא עדיין יגואר מן השורה, שופעת הוד והדר.
תא נוסעים אף טייפ SVR
צילום: מנהל
הביצועים כבר שייכים לליגה הגבוהה יותר: תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 3.7 שניות והמהירות המרבית היא 322 קמ"ש בגרסת הקופה ו-314 קמ"ש בפתוחה.

המכונית תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה (3 עד ה-13 במרץ). לפי דיווחים ברשת מחיר הגרסה הסגורה יעמוד על כמעט 127 אלף דולר בארה"ב, ואילו הפתוחה תדגדג את סף ה-130 אלף הדולרים. אל ביצתנו המקומית, כצפוי, מוקדם לדעת אם תגיע גרסה זו.
יגואר F טייפ
צילום: מנהל