כבר בשנת 2013 חשפה קיה רכב תצוגה בשם 'נירו', אז דובר על קדימון לרכב פנאי קטן (מתחרה לג'וק, למשל) שיפציע בעתיד. מאז דברים השתנו, איורים ושמועות שונות החלו לצוץ ברשת, אפילו הזדמן לנו לנהוג על גרסת טרום ייצור מוסוות היטב של הרכב וכעת זה קורה: קיה חשפה את הנירו החדש, רכב פנאי היברידי חדש שיתמקם בין היברידיות רגילות (כאן קיה שולחת רמז לעבר הפריוס של טויוטה) לרכבי פנאי קומפקטיים דוגמת הספורטאז'.
קיה נירו
צילום: מנהל
קיה נירו החדש. המסר הוא בעיצוב
למרות שמדובר ברכב היברידי ייעודי ולא גרסה היברידית של דגם קיים, בקיה נמנעו מלהציג דגם בעל הופעה "היברידית" דוגמת האיוניק של יונדאי. הנירו נראה כרכב פנאי לכל דבר, עם דמיון מסוים לספורטאז', ודבר זה עשוי להעניק לדגם יתרון תדמיתי מול המתחרות. מי הן המתחרות אתם שואלים? מבחינת קיה מדובר הן במכוניות ההיברידיות המסורתיות (פריוס, אינסייט) והן ברכבי פנאי מקבילים בממדים (בסיס גלגלים של הנירו עומד על 270 ס"מ).
קיה נירו
צילום: מנהל
תא נוסעים שגרתי למראה

יחידת ההנעה ההיברידית מזכירה מאוד את זו של יונדאי איוניק שהוצגה לא מכבר, אך קיה נמנעת מלומר זאת באופן מפורש. לנירו מנוע בנזין חדש בנפח 1.6 ל' הפועל במחזור 'אטקינסון' ומפיק 103 כ"ס כשאליו מצטרף מנוע חשמלי המפיק 43 כ"ס. יחד הצמד מעמיד לרשות הנהג 146 כ"ס ו-29.9 קג"מ העוברים לגלגלים (מקיה לא נמסר אם מדובר בהנעה קדמית או כפולה) דרך תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (DCT ע"פ קיה).
קיה נירו: רכב פנאי היברידי חדש
צילום: מנהל
מבחינת מראה הנירו מזכיר משהו בין רכב סטיישן מוגבהת לרכב פנאי

קיה מדווחת על צריכת הדלק ממוצעת שעומדת על 21.2 ק"מ לליטר, וזה ע"פ התקן האמריקאי המחמיר. טויוטה פריוס החדשה, המדד של כל המכוניות ההיברידיות, מציעה צריכת דלק ממוצעת של 23 ק"מ לליטר ע"פ אותו התקן.

מקיה ישראל נמסר כי הנירו החדש צפוי להגיע לישראל, אך בשלב זה מוקדם לקבוע מתי.
קיה נירו: רכב פנאי היברידי חדש
צילום: מנהל