כחצי שנה לאחר סיום ייצור ההייפר-קאר של פורשה, ה-918 ספיידר, הסתיים גם ייצור ההייפר-קאר הבריטית, המקלארן ה-P1. כל מכסת הייצור – רק 375 מכוניות – נמכרה מראש, כך שגם אם יש לכם את הסכום האסטרונומי הנדרש עבורה, כל מה שנותר לכם הוא רק לקנא (או לחפש אחת משומשת במצב טוב – ומחיר גבוה עוד יותר).
מקלארן P1 – סופו של חלום
צילום: מנהל
למי ששכח במה מדובר, ה-P1 הוצגה במקביל ללה-פרארי ול-918, וכמותן הציגה נתוני הספק מופרכים: מנוע V8 בנפח 3.8 ליטר עם שני מגדשי טורבו חובר למנוע חשמלי כדי להפיק 903 כ"ס ו-91 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית שמעבירה את הכח אל צמד הגלגלים האחוריים. הביצועים כצפוי, היו לא פחות מפסיכיים: 2.8 שניות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, 6.8 שניות ל-200 קמ"ש, 16.5 שניות ידרשו כדי להגיע ל-300 קמ"ש! המהירות המרבית גבוהה מ-350 קמ"ש, למקרה שתהיתם.



על התאוטה אחראים בלמים קראמיים, כמובן. כדי לשמור את המכונית צמודה היטב לאספלט צוידה ה-P1 בעזרים אירודינמיים מתכווננים חשמלית. כך הכנף האחורית משנה זווית במהירות גבוהה כדי להגביר את הלחץ על הגלגלים האחוריים, ומכאן את האחיזה. אך במהירות ממש גבוהה, היא משנה שוב זווית, כדי לא ליצור כח הצמדה גדול מדי.

קוריוז נחמד - במחווה למקלארן F1 האחרונה, גם ה-P1 האחרונה נצבעה בכתום.
מקלארן P1 – סופו של חלום
צילום: מנהל

הסרטון של השנה! כריס האריס השווה בין הלה פרארי, ה-918 וה-P1 במסלול

אגב, אם גם זה לא מספיק לכם, תשמחו לדעת שמקלארן הציעה גם 35 מכוניות מגרסת מסלול-בלבד (ללא רישוי לכביש) תחת השם P1 GTR, שגם ייצורה מסתיים בימים אלו. גרסה זו קלה וממוקדת יותר, ומציעה הספק גבוה אף יותר (986 כ"ס). המחיר קיצוני גם הוא – 1.9 מיליון ליש"ט, באנגליה. בערך 11.5 מיליון שקל. כסף כיס...