פורשה 918 ה-918 – והאחרונה - אוטו

פורשה 918 ה-918 – והאחרונה

בשבוע בו הביאה גרסת המסלול של 918 ניצחון וכבוד לפורשה בלה מאן, יורד האקזמפלר האחרון של הסופר-היברידית מקו הייצור

אין ספק, זה הסיום הראוי לפורשה הקיצונית והמתקדמת ביותר. פורשה הכריזה כי ייצור ה-918 מגיע לסיומו עם יצירת היחידה ה-918 שלה כפי שתוכנן. ואותו סיום ייצור מתרחש באותו שבוע שבו דגמי המירוץ 919, החולקים אותו בסיס עם 918, ניצחו במירוץ 24 השעות של לה מאן.
זה היה, כזכור, ניצחון גדול לפורשה, כאשר שני 919 סיימו יותר הקפות ב-24 שעות מאשר המתחרות, וזיכו את פורשה בפעם ה-17 בניצחון במירוץ הנחשב הזה.
מעל למכונית-על
פורשה 918 הוצגה כקונספט בז'נבה 2010 וכדגם לייצור בפרנקפורט 2013 – ומלכתחילה במהדורה מוגבלת של 918 יחידות. ה-918 מתייחדת בכך שהיא הייפר-קאר (כלומר, יותר מסופר-קאר) עם הנעה היברידית (ולא שהיא לבד).
ל-918 מנוע V8 מרכזי בנפח 4.6 ליטר המייצר 608 כ"ס ב-8700 סל"ד מאוד גבוהים ומצרף להם 51 קג"מ. למנוע זה חוברים שני מנועים חשמליים: אחד מייצר 156 כ"ס ומצטרף למנוע הבנזין בהנעה האחורית; שני מייצר 125 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים ליצירת הנעה כפולה. התוצאה הכוללת היא 887 כ"ס (ב-8600 סל"ד) ומומנט מספק למדי: 130 קג"מ. עוד בטכנולוגיה: תיבה רובוטית כפולת-מצמד 7 הילוכים, והיגוי גם לגלגלים האחוריים.
למרות המשקל הלא צנוע, 1685 ק"ג (מצברים הם עניין כבד), הביצועים הרבה יותר ממרשימים: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות, 4.6 שניות מ-100 ל-200 קמ"ש ועד 345 קמ"ש. כדי לתת ביטוי ליכולת, קבעה פורשה 918 (עם "חבילת וויסאך" ['Weissach]) בספטמבר 2013 שיא נורבורגרינג העומד 6:57 – הראשונה שירדה מתחת ל-7 דקות במכונית סדרתית וחוקית לכביש (רדיקאל SRM עשתה זאת קודם; לא ממש חוקית לכביש בכל מקום).
לא לבד. וכן לבדה
גם הייפר-קאר וגם היברידי יש לפרארי בדמות לה-פרארי (כאן, עם מערכת KERS), ולמקלארן, הלא היא P1; שתיהן קלות מהפורשה ב-300 ק"ג ו-250 ק"ג בהתאמה. בניגוד להן, עם נתוני הספק וביצועים דומים, פחות או יותר, רק 918 הציגה אותו הישג רשמי בנורבורגרינג; גם האחרות דיברו על נתון טוב מ-7 דקות, אבל הוכחות, בינתיים, אין. בנוסף, ה-918, בניגוד לצמד הספרטני, מביאה גם נגיעות של פאר, עם צגי מגע, 11 רמקולים ואפילו תפעול חשמלי למושבים.
ביום שישי האחרון, ה-19 ביוני, הודיעה פורשה כי ה-918 האחרונה (תרתי משמע) יצאה את שערי המפעל. מתי תגיע יורשת למכונית העל של פורשה? מוקדם לדעת.
בינתיים אתם יכולים לצפות (שוב) בהקפה הכי מהירה בנורבורגרינג למכונית סדרתית:
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות