בסוף שנות התשעים הפך הליסינג התפעולי לגורם מעצב ודומיננטי עד מאוד בהשפעת שוק הרכב המקומי. הליסינג התפעולי רכש את ליבן ואת ציי הרכב של החברות הגדולות במשק ובכך שינה את מאזן הכוחות בשוק הרכב.

ליסינג תפעולי
בליסינג תפעולי התשלום החודשי כולל את כלל עלויות הרכב הנלוות: מהתשלום עבור הרכב עצמו, דרך תשלום הביטוחים, האגרות והטיפולים ועד תיקוני תאונות ותקלות (בניהם גם החלפת צמיגים). לעיתים הסכם הליסינג כולל גם שירותים נוספים כמו רכב חליפי כאשר הרכב במוסך, נהג שייקח ויחזיר את הרכב בגמר הטיפול וכדומה.
יש לשים לב כי בחלק מעסקאות הליסינג יש הגבלה לכמות הנסועה השנתית (קילומטראז') שהרכב יכול לעבור בכל התקופה החכירה. כמובן שביטוי לכך יחושב במחיר העסקה מלכתחילה.

לקחת בחשבון
רכב הניתן לעובד כחלק מתנאי העסקתו ומשמש אותו לצרכיו הפרטיים נתפס בעיני החוק כהטבה ולפיכך העובד מחויב לשלם מס בגין ההטבה. שווי שימוש הינו ביטוי המשקף את ערך ההטבה (הרכב) הניתנת לעובד. שווי שימוש נקבע על פי קבוצת הרישוי של הרכב ועלות אחזקת הרכב.

בשורה התחתונה
הליסינג התפעולי מציע "שקט נפשי" בחיי היומיום. אין צורך לרוץ ולשלם אגרה, אין דאגה מתיקוני תקלות ואין דאגה מתיקוני תאונות. הכל כלול בתשלום החודשי.
ליסינג תפעולי. האם כדאי?
צילום: מנהל