אין ספק שהחודשים האחרונים הם תקופה מרתקת בסיטרואן, שמנסה לחדש את עצמה, ובמקביל שולחת לדרך חדשה ועצמאית את DS, שהחלה כתת-מותג יוקרתי. וכאשר אני פוגש באריק אפוד, סגן הנשיא למוצרים ופיתוח עסקי של המותג החדש, קשה שלא לחוש בהתרגשותו לקראת הצעדים הבאים. התחושה היא שהתוכניות לחטיבת DS הרבה יותר מגובשות מבעבר.
 

סיפור הצלחה
"DS מבחינתנו הוא סיפור הצלחה גדול" מסביר אפוד. "התחלנו ב-2011 עם DS3 ומכרנו תוך 4 שנים 500,000 מכוניות – מתוכן 300,000 מדגם זה. אני חושב שבהיסטוריה של עולם הרכב זו פעם ראשונה שמישהו השיק מותג חדש בכזו הצלחה. וההצלחה ממשיכה: הגידול המשמעותי שלנו כרגע האו בסין וזה קורה באופן מאוד עקבי. לכן ההחלטה של יושב הראש החדש שלנו, קרלוס טווארס, הייתה מאוד קלה. הצלחנו, אנחנו רוצים להמשיך לגדול, ולכן מתבקש שנהפוך למותג עצמאי. טווארס ביקש שנעבוד קשה ושנאיץ את סיפור ה-DS, וקל יותר לעשות זאת כמותג עצמאי.
 
"ברור שהקשר שלנו לסיטרואן לא נפסק. זה מותג האם שלנו, וכשמדברים על מכירות אנחנו עדיין נשענים על הרשת שלו. יש לנו כבר מאה סוכנויות בסין, אבל באירופה יש לנו רק שלוש חנויות DS עצמאיות: בפאריס, בקופנהגן ובתל-אביב. תוך זמן קצר נקים באירופה את מה שאנו מכנים 'סלון DS', שזה שטח של המותג בתוך הרשת של סיטרואן".
 
יום העצמאות / ראיון עם סגן נשיא DS
צילום: מנהל 
 
אתה אומר "מותג עצמאי", אבל עד כמה באמת עמוקה ההפרדה מבחינתכם?
"יש לנו מרכז עיצוב נפרד ל-DS, תחת שרביטו של טיירי מטרו (בעבר האחראי על העיצוב בסיטרואן. א.ש) ויש לנו צוותי פיתוח שעובדים במחלקה נפרדת במרכז הפיתוח של סיטרואן.

"הודענו שנכפיל את מספר הדגמים ונגיע לשישה שיכסו את התחומים החשובים בגזרת היוקרה. נשלים את הצגת הקו החדש עד 2020. לכל דגם יש קבוצת פרויקט שאחראית על הפיתוח, ויש לנו שיווק שונה ואנשי מוצר נפרדים. אנחנו צוות קטן, דומים ליחידת קומנדו, יעילים וחדורים בהרבה מוטיבציה.
 
"שלושה מצוות ההנהלה, כולל אני, עבדו יחד בהנהלת DS בסין. אני הייתי יושב הראש שם. למדנו שם הרבה בתחום השיווק והפרסום. מה שעשינו שם ייעשה בשאר העולם. יש לנו הרבה רעיונות ואנחנו חברה צעירה עם מחשבה חופשית. זו ראייה של עולם חדש".
 
 
הצגתם בפריז מכונית תצוגה נאה תחת השם 'דיווין'...
"אה, כן. המכונית הזו אינה מודיעה על דגם עתידי אלא על רעיונות שיש לנו, במיוחד לגבי פנים הרכב. רצינו להראות לאן ניתן להגיע עם היצירתיות שלנו. בדיווין יש שלושה סוגי פנים. כל לקוח של DS רוצה פרסונליזציה, רוצה שהמכונית שלו תהיה מיוחדת. בדיווין אנחנו מנסים להראות שאפשר לחזק את התחושה שהמכונית שלו ייחודית ולא דומה לזו של כולם".
 
יום העצמאות / ראיון עם סגן נשיא DS
צילום: מנהל 

חשפתם שפע מכוניות תצוגה עד כה. מה הן מלמדות?
"לכל אחת תפקיד אחר, וכל אחת אומרת משהו. 'רובי' הפכה לרכב פנאי בסין, והיא רומזת משהו לגבי אירופה. אם תיקח את 'מספר 9' יש הרבה דברים ממנה, למשל הגג והגלגלים, שיגיעו למכוניות הסדרתיות. הן לא 'בקרוב' של מכונית אלא של פרטים. ב'דיווין' אפשר ללמוד הרבה על סביבת הנהג, אבל גם החזית שלה דומה מאוד לחזית העתידית שלנו".
 
יש לכם דגמים שונים באירופה ובסין. האם זה הכיוון?
"בסין יש לנו DS5 סדאן, ולאחרונה השקנו שם SUV שלא קיימים באירופה. אבל בעתיד הכוונה היא ליצור קו אחד של דגמים בכל העולם. אנחנו עדיין לא רוצים לומר מה ואיך בדיוק, אבל כיוון שנקדיש את עצמנו לתחומים הרווחים בשוק היוקרה, לא קשה לנחש מה נשיק. הדגמים יהיו בקטגוריות B, C ו-D עם פנאי וסדאן. אבל חשוב לנו ליצור קו אחד ברור, וזה יקרה תוך זמן לא רב".

ובכל זאת נראה שכיום לכל מותגי היוקרה יש הרבה יותר דגמים...
"בוא נעשה סדר. אנחנו לא אומרים לרגע שאנחנו מתחרים בהם. אנחנו DS ואנחנו גאים בכך, וחושבים שעם שישה דגמים ואפשרות להתאמה אישית יהיה לנו יותר מהדרוש. המטרה שלנו אינה למכור יותר מאודי, אלא לפתח מותג ולהיות מוביל בקבוצת PSA בטכנולוגיה, בחידושים ובהמצאות. אנחנו לא רוצים ליצור ציפיות גבוהות מדי ולהאיץ מדי במכירות. אנחנו רוצים הצלחה עקבית לטווח ארוך. כרגע חשוב לנו להיות יציבים ולא מהירים מדי".