הונדה S660 קונספט
מצד אחד, תערוכת טוקיו היא הרחוקה ביותר מבין תערוכות הרכב הגדולות – גם במרחק וגם ברלוונטיות. מצד שני, המגרש הביתי של היצרניות היפניות מציג באופן מסורתי מגוון עשיר של מכוניות קונספט וערב רב של חידושים מסחריים וטכנולוגיים. כך, למשל, תמצאו באזור בתצוגה של הונדה את ה-S660 קונספט – מכונית פתוחת-גג קטנה, שמבוססת על פלטפורמת מיני ומראה שהיצרנית הענק לא שוכחת מנין באה. מבנה המכונית ושמה הולכים 50 שנים אחורה, אל שנות ה-60' העליזות, אז ייצרה הונדה מכוניות קבריולה קטנות ו"ספורטיביות", עם מנועים קטני-נפח.
הונדה רוצה לחזור לקבריולה הספורטיבית בטוקיו
צילום: מנהל
הונדה S800 שיוצרה בשנים 1966-1970
הקונספט שיוצג בחודש הבא בטוקיו מציג את התרגום המודרני לדגמים ההם. הונדה מבטיחה ניצול אידיאלי של מידות המכונית, כך שתציע מרווח ראוי לשני הנוסעים לצד שימושיות. כמשתמע, ניתן להניח שייעשה שימוש במנוע קטן ואולי – בהתאם לטרנד הנוכחי – מוגדש.
קשה לומר מה יעלה בגורלה של מכונית הקונספט, האם הונדה מתכננת דגם חדש שיחזיר את הסדרה לחיים ואם כן – האם מדובר במכונית גלובאלית. אנחנו, בכל אופן, אף פעם לא אומרים לא לדגמים חדשים בעלי מראה ספורטיבי.
הונדה רוצה לחזור לקבריולה הספורטיבית בטוקיו
צילום: מנהל
תא הנוסעים של ה-S660 קונספט
לצד ה-S660, תציג הונדה בתערוכה גם את גרסת הייצור של רכב הפנאי הקומפקטי החדש שלה. זאת, כשנה לאחר שהציגה את הקונספט בתערוכת דטרויט, שהתקיימה בתחילת השנה. נכון לעשיו, היצרנית אינה מפרסמת ולו פרט אחד אודות הדגם החדש.
הונדה רוצה לחזור לקבריולה הספורטיבית בטוקיו
צילום: מנהל
הונדה אורבן SUV קונספט שהוצג בתחילת השנה בדטרויט
דגם נוסף ופחות רלוונטי אלינו הוא ה-N-WGN, מיקרוואן חדש מהסוג שביפן אוהבים במיוחד. כמו כן, דור חדש של הונדה אודיסי (Odyssey), המיניוואן הגלובאלי אשר אינו משווק כאן, יוצג לראשונה בתערוכה. גם הגלגול הנוכחי של ה-NSX החדשה, שעודנה קונספט, יפגין נוכחות על במות התצוגה.