סוזוקי SX4
סוזוקי SX4 היא עוף מוזר במפת הדגמים העולמית. מצד אחד, משפחתית קטנת-מידות ביחס לקטגוריה; מצד שני, גרסת האצ'בק עם מראה של פנאי מרוכך. מצד אחד, רוקדת על כמה חתונות ונהנית מקהל יעד רחב. מצד שני, לא סגורה על עצמה. עם הדור השני, שהוצג בתערוכת ז'נבה השנה, נדמה שה-SX4 בוחר, סוף-סוף, צד. אוטוטו הוא נוחת בארץ, במטרה להיכנס לתחרות באחד התחומים הכי מתחזקים בשוק המקומי – רכבי הפנאי הקומפקטיים. אז איך קרה, מה נשתנה ומהם ההבדלים המהותיים בין הדור הראשון לדור החדש של ה-SX4?

דור ראשון
שנים: 2006-היום
אורך: 415-449 ס"מ
בסיס גלגלים: 250 ס"מ
הספקים: 88-150 כ"ס (בארץ – 120 כ"ס)
הדור הראשון והנוכחי של ה-SX4 החליף את הליאנה, כשבמובנים רבים הציע חבילה דומה אך מודרנית יותר (לתקופה). המידות הצנועות משייכות, את גרסת הסדאן לפחות, לתחום שמכונה 'משפחתיות קטנות', או בשמו המקובל כיום – תת-משפחתיות. למרות מגרעות כאלו ואחרות, גם היום – ועל אף גילה המתקדם – מצליחה ה-SX4 להתמודד יפה מול המתחרות המודרניות, כפי שהוכח במבחן ההשוואתי האחרון. גרסת ההאצ'בק, הלא היא ה-SX4 המקורית, כיוונה למטרה קצת אחרת. היא הציגה מראה קרוסאוברי שגובה על-ידי מערכת הנעה כפולה. בהגיעה לארץ, לעומת זאת, ההנעה זנחה חצי מהגלגלים והמראה זנח כמה מהאלמנטים שקישרו אותו לתחום הפנאי – זאת כתוצאה מבעיות בתמחור. כך מצאה את עצמה ה-SX4 על הגבול בין קרוסאובר למשפחתית. עבור רבים, תנוחת ישיבה גבוהה - כברכב פנאי - במכונית משפחתית, הייתה דווקא ליתרון.
סוזוקי SX4 החדש – מה נשתנה?
צילום: מנהל

דור שני
שנים: 2013 ואילך
אורך: 430 ס"מ
בסיס גלגלים: 260 ס"מ
הספק: 118 כ"ס
עד כה ניתן היה להגדיר את ה-SX4 כקרוסאובר באופן גבולי, עושה רושם שהדור החדש משתדל שלא להשאיר מקום לתהיות. סוזוקי בעצמה מכנה אותו, בריש גלי, רכב פנאי-קומפקטי (או קרוסאובר מסגמנט C, בעגה הבינלאומית). וזה, לפני שנגיע למספרים עצמם, מגרש המשחקים של ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008, יונדאי ix35 ודומיהם. הוא יוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה, עם מנועי 1.6 ליטר דיזל ובנזין (בעלי הספקים זהים). ה-SX4 החדש זוכה לתוספת משמעותית למידות – 10 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-15 לאורך הכולל (הבדלים מינוריים לרוחב ולגובה, ותוספת מכובדת לנפח תא המטען – שעומד כעת על 430 ליטר). בהשוואה למתחרים, זה מציב אותו, שוב, על הצד הקומפקטי של הסקאלה – בין הקשקאי הוותיק לסקודה יטי הייחודי, אם תרצו.
סוזוקי SX4 החדש – מה נשתנה?
צילום: מנהל

מה הלאה
קרוסאובר או משפחתית האצ'בק – זה לא ממש משנה כרגע, לפחות עד שנפגוש את ה-SX4 החדש פנים מול פנים או לפחות עד שנדע באיזו קונפיגורציה ותמחור יוחלט לשווק אותו כאן. עוד שאלה שנותרה פתוחה, לעת עתה, היא מה יהיה על גרסת הסדאן. לסוזוקי אין, כיום, מכונית משפחתית קלאסית – אותו תחום שה-SX4 סדאן מתקשה לאכלס. מבירורים שערכנו, עולה כי שיווק גרסת הסדאן של הדור הנוכחי יימשך לאורך 2014, במקביל לדור החדש. עדיין לא ברור, אם סוזוקי מתכננים להציג גרסת שלוש קופסאות ל-SX4 החדש, או שהם מתכננים הצגת משפחתית ייעודית חדשה לגמרי.