לאורך שנותיה נראתה תמיד חברת בטר פלייס כאשפית יחסי ציבור אבל אין ספק שבימים האחרונים זה לא היה המצב. לא בדרך בה יצאה לאור ההדחה של שי אגסי היזם, ההוגה ובעצם הפנים שלה, ולא באופן בה אורגנה מסיבת העיתונאים החפוזה עם היושב ראש החדש אוון ת'ורנלי – האיש שעמד בראש בטר פלייס אוסטרליה ונחת בארץ כדי לשדר אווירת עסקים כרגיל.
"אני מאמין שהפילוסופיה העסקית שלנו נכונה. הביצוע אולי לא היה מושלם אבל כך זה תמיד בחברות סטארט-אפ שיוצאות לדרך". אומר ת'ורנלי. "הכל יכול להיות בסדר ולמרות זאת צריך לשנות דברים כי התנאים משתנים וגם העולם שסביב. אם עשינו טעויות זו אחריות של כולנו ואנחנו צריכים כעת להתרכז בעתיד".

את שי אגסי, ת'ורנלי מגדיר כ"ענק" ומעט נוזף בעיתונות על הדרך שבה התייחסו לאגסי בשבועות האחרונים. "אני חבר של שי וגאה בכך. אני גם גאה בחברה הזו אותה הוא הקים ולראשונה בחיי גם ממשיך חזון של משהו אחר, אבל הדרך שבה התייחסו בעיתונות לשי בתקופה האחרונה פשוט מבישה."
היורש של אגסי:
צילום: יואל שורץ
בגישה צנועה
"פעלתי בעמק הסיליקון ואני מכיר את התהליך הזה היטב" אומר ת'ורנלי, "הוגים רעיון, יוצרים ומקימים אותו ואז צריך להתמודד בשוק האמיתי. בטר פלייס עשתה את הצעד הראשון. בנינו את הדברים הגדולים ופרשנו את הרשת. זו המדינה הראשונה בעולם שניתן לנוע לכל אורכה באופן חשמלי. כעת אנחנו צריכים לעבוד וללמוד מהלקוחות שלנו. המיקוד שלנו יהיה פשוט- פשוט-פשוט: הלקוח צריך מסר וקו ברור מהחברה. וכעת אנחנו צריכים לעבוד צעד-צעד".

ואחרי המסרים הגרנדיוזיים של שי אגסי הגישה של ת'ורנלי נראית צנועה יותר. הוא מסרב לנקוב בצפי מכירות (למעט 4,000 מכוניות בשנה הבאה, נתון שכבר ננקב בעבר ע"י בכירי בטר פלייס), אך מדגיש שההסכם עם רנו לרכישת 100,000 כלים יכובד על ידי שני הצדדים. הוא בייחוד מדגיש את נושאי שיתופי הפעולה העתידיים. "במונחים גלובאליים אנחנו חברה קטנה ולכן נצא נשכרים ככל שנעבוד יותר עם גופים גדולים. זה מה שקרה כאשר עבדנו עם רנו. באוסטרליה אנחנו עובדים גם עם ג'נרל מוטורס, מיצובישי, וג'נרל אלקטריק, ואפילו עם חברות דלק, בנקים ואביזרים". בין השורות ניתן להבין ששיתופי הפעולה בינתיים, יהיו מכירת שירותי טעינה ללקוחות של מותגים שונים (מה שכרגע אינו נושא בוער בארץ).

"הטעות שלנו הייתה להיכנס לוויכוח מה עדיף החלפת מצברים או טעינתם. אני רוצה להיות שותף של כולם ברשת הטעינה שלי. לא להתייחס לויכוח אלא לספק את כולם ולהגיע למצב בו נמכור יותר מכוניות חשמליות". למרות שהוא אינו פוסל זאת, ת'ורנלי לא מדבר על שיווק בישראל של דגמים נוספים על ידי בטר פלייס ומעדיף להתרכז בפלואנס Z.E. גם אין לו גם בעיה שקרסו, יבואנית רנו, תביא מכוניות חשמליות אחרות של היצרנית.
היורש של אגסי:
צילום: יואל שורץ
צלם: רונן טופלברג
שינויים בהרגלי הצריכה
לשאלה מדוע אף יצרנית עולמית לא אימצה את דרכה של בטר פלייס משיב ת'ורנלי: "עד היום הצלחת המכונית החשמלית הייתה מוגבלת. אנחנו אומרים שיש לנו פיתרון וכל יצרני הרכב מסתכלים ובודקים אותנו. מה שהם אומרים לנו שאם נצליח לפתור את הבעיה גם הם יכנסו". מניסיוני מעמק הסיליקון, המצאות קורות באופן איטי ממה שחושבים ואז תופסות בצורה גדולה יותר ממה שמצפים".

בסופו של דבר המפגש הראשון עם היושב ראש החדש לא הביא מסרים חדשים וקשה להקיש מימנו על ההתפתחויות הצפויות. הוא מסכם בכך שצריך להתמקד בלקוח (מה שרומז שבטר-פלייס תהיה יותר תחרותית), בשיתופי פעולה עם גופים גדולים, ובבניית צוות ממובילים בתחום (למרות שהוא מדגיש שהוא מרוצה מהצוות המקומי). ימים כנראה יספרו לנו מה, איך ואם בכלל תשתנה הפעילות בחברה והאם היא תביא לשינוי המובטח בהרגלי הצריכה.