מימין: משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל ואוון ת'ורנלי מנכ"ל בטר פלייס העולמיתפחות מחודש לאחר הדחת שי אגסי מתפקיד המנכ"ל, נערכים בבטר פלייס לפיטורי עשרות עובדים ממחלקת הפיתוח והתשתיות של החברה. על-פי הערכות בדובר בכ-150 עובדים שהם כ-30% מכוח העבודה בחברה.

כפי שאמר אוון ת'ורנלי, יורשו של שי אגסי, במסיבת עיתונאים שערך מוקדם יותר החודש: "בטר פלייס עשתה את הצעד הראשון. בנינו את הדברים הגדולים ופרשנו את הרשת. זו המדינה הראשונה בעולם שניתן לנוע לכל אורכה באופן חשמלי, וכעת אנחנו צריכים לעבוד וללמוד מהלקוחות שלנו." והנה אנו עדים לצד הפרקטי של הציטוט. לכאורה, אין עוד צורך באנשי הפיתוח והתשתית במיזם הרכב החשמלי שכן שלבי הפיתוח, הקמת ופרישת הרשת החשמלית הסתיימו. אולם, בתכנון המקורי, אגסי דיבר על כ-500 תחנות להחלפת סוללה ו-500,000 עמדות טעינה בישראל – בפועל נכון לעכשיו יש כ-40 תחנות החלפה וכ-2,000 עמדות טעינה. רחוק מאוד מהיעד של מייסד החברה.

אז כך בין היתר, מתכנן ת'ורנלי לעבור משלב "היזמות" לשלבים מעשיים יותר אשר יעזרו לחברה לצאת מהבוץ בה היא שרויה. ומדובר בבוץ עמוק במיוחד: במחצית הראשונה של השנה הפסידה בטר פלייס כ-130 מיליון דולר ומיום הקמתה כ-490 מיליון דולר. החברה לישראל בשליטת משפחת עופר, היא השותפה המרכזית במיזם (עם 32% מסך המניות) כשבמספרים המשמעות היא הפסד של כ-160 מיליון דולר לאורך התקופה. אבל המהלך של ת'ורנלי לא נועד רק לעידוד משקיעים וותיקים כי אם גם בשכנוע משקעים קיימים וחדשים בהזרמת הון נוסף לחברה. על-פי הערכות, החברה מבקשת לגייס סכום של 130-140 מיליון דולר.