אקטיב הייבריד 3
2012 הייתה עוד שנה מוצלחת של קונצרן ב.מ.וו העולמי (הכולל את מיני ורולס רויס). סה"כ בשנה שחלפה נמכרו בעולם 1.84 מיליון כלי רכב – נתון שמשמעותו עלייה במכירות שנה שנייה ברציפות לצד ביסוס ב.מ.וו כמותג הפרימיום המצליח ביותר ביחס למתחרות.

עבור ב.מ.וו ישראל, 2012 תוגדר כשנה הטובה ביותר אי-פעם. בשנה שחלפה תחת ידיה של דלק מוטורס נמכרו 1,283 מדגמי ב.מ.וו ו-396 מדגמי מיני – זינוק של 17% ו-193% בהתאמה כשהדגם שרשם את הזינוק הגבוה ביותר בשוק הישראלי בשנה שחלפה היה הקופר (175%). את ההצלחה הזו השיגה היבואנית החדשה באמצעות מדיניות תמחור שונה שהוזילה משמעותית את מחירי הדגמים או שיפור משמעותי של האבזור לצד הוזלה מתונה יותר. המתחרות לא איחרו להגיב ואחת-אחת ישרו קו עם התמחור המחודש (פחות או יותר).

כל זה התרחש בשנה שחלפה. עבור 2013 מודיעה היבואנית על כניסה לפלח שוק חדש עבורה בארץ – היברידי. דלק מוטורס, על שלל מותגיה, טרם דרכה על משבצת זו וב.מ.וו נבחרה להיות הראשונה לחצות את הקווים עם סדרת האקטיב הייבריד (ActiveHybrid).
הראשונה שתגיע אלינו היא האקטיב הייבריד 3 המבוססת כמשתמע משמה על סדרה 3. לעת עתה גם מדובר בגרסת-העל של הדגם, לפחות עד להצגת ה-M3.
צילום: רונן טופלברג, יצרנית
אקטיב הייבריד 3

בחרטומה של האקטיב 3 נמצא את אותה יחידת כלאיים המשרתת גם את סדרה 5 ההיברידית (בה נהגנו בעבר): מנוע 6 צילינדרים בנזין בנפח 3.0 ליטר מוגדש טורבו (שנמצא גם ב-335) המספק 306 כ"ס כשאליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 55 כ"ס. יחד מספק הצמד 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ ב-1,000-5,000 סל"ד העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית בת 8 הילוכים. מלבד הביצועים המשופרים (תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד לעומת 5.5 ב-335 הרגילה ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש), צריכת הדלק עומדת על 17 ק"מ לליטר לעומת 13.8 ק"מ לליטר ב-335 הסטנדרטית. מדובר בנתון תצרוכת דלק המקביל ל-316 שלה מנוע 1.6 ליטר (136 כ"ס).

המכונית תשווק בארץ ברמת גימור אחת, הגבוהה ביותר (לקצ'רי) הזהה לזו שב-335. וזה אומר: חלון שמש חשמלי, פנסי קסנון, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חישוקי 18 אינץ' (ייחודיים לגרסה) ועוד. המחיר יעמוד על 390,000 שקלים שהם תוספת של 12,000 ביחס ל-335.
דגמים ראשונים צפויים להגיע ארצה לקראת ספטמבר כשדגמי האקטיב הייבריד 5 ו-7 יגיעו בהמשך , כנראה שרק בתחילת שנה הבאה.

לצד דגמי הכלאיים ובערך באותה התקופה, תגיע גם סדרה 4 החדשה (גרסאות הקופה והקונברטיבל של הסדרה 3 שלראשונה זוכות לסדרה משלהן) כשסדרת ה-GT3 (גראן טוריסמו) בינתיים לא תגיע בשל תמחור גבוהה מדי.
צילום: רונן טופלברג, יצרנית
GS1200R

באגף הדו-גלגלי ב.מ.וו משיקה כעת את הדור החדש ל-GS1200R. סדרת GS היא רבת המכר של ב.מ.וו כשהדור הנוכחי הוצג לפני 9 שנים. האופנוע מציע מנוע בוקסר המשלב לראשונה קירור אוויר ומים ומחליף את מנוע הבוקסר הקודם מקורר האוויר. המנוע החדש מפיק 125 כ"ס ב-7,700 סל"ד (110 כ"ס בעבר), ומומנט של 12.74 קג"מ ב-6,500 סל"ד. לאופנוע מצערת חשמלית, מתלים סמי-אקטיביים, בלמים עם קליפרים רדיאליים מלפנים, ו-5 מצבי ניהול למנוע מתלים ומערכות האחיזה (כביש, ספורט, גשם, אנדורו ואנדורו-פרו).
בצד האבזור נמצא תאורת לד, בקרת שיוט, מושב מתכוונן לפנים-לאחור ומעלה-מטה, משקף רוח הניתן לכיוון תוך כדי רכיבה ועוד. מחיר: 150,000 שקלים.