סוזוקי SX4הקץ לשמועות: סוזוקי מציגה בתערוכת ז'נבה SX4 חדש, שמבוסס על רכב הקונספט שהציגה בפריז לפני כחצי שנה. בינתיים רק בתצורת ההאצ'בק.
בין הדברים שאפיינו את הדור הנוכחי של סוזוקי SX4 בתצורת ה-5 דלתות, היו מראה "קרוסאוברי" ומידות קומפקטיות במיוחד (בצד הקצר של קטגוריית המשפחתיות). כעת, בימים בהם קרוסאוברים ורכבי פנאי קומפקטיים הם הדבר החם בתעשייה, עשו מהנדסי היצרנית הקטנה והשאפתנית אחד-ועוד-אחד בדרך ל-SX4 חדש לחלוטין. הדור החדש, והשני למי שסופר, הוא למעשה דגם חדש לחלוטין שעושה את מה שעשה קודמו (בגרסת ההאצ'בק) – עם התאמה לזמנים מודרניים.

כמו אז, גם היום יתפוס ה-SX4 את נישת ההכלאה בין משפחתית לרכב פנאי. בעוד תחום הקרוסאוברים הקטנים כבש ניסאן ג'וק שמבוסס על סופרמיני, תחום הקרוסאוברים הקטנים פחות נותר פנוי למדי כאשר הוא מאוכלס על-ידי סקודה יטי, סובארו XV ודומיהם. לשם כך, הסיקו מהנדסי סוזוקי, יש צורך "לחשוב בגדול" כדבריה, או פשוט ליצור רכב גדול יותר כדברינו. בפועל מתקבל בסיס גלגלים ארוך יותר של 260 ס"מ – 10 ס"מ יותר מב-SX4 היוצאת ובמקום טוב באמצע בין היטי ל-XV. האורך הכולל עומד על 430 ס"מ, המהווים תוספת של 16.5 ס"מ ביחס לדגם היוצא. עם גובה של 157-157.5 ס"מ (בהתאם לקוטר החישוקים) הוא יהיה רק מעט יותר גבוה מקודמו – שנתון הגובה שלו היה מרשים למדי גם ככה והיווה יתרון בכל הנוגע למרווח פנים. נתון הרוחב עומד על 176.5 ס"מ ומהווה תוספת של סנטימטר אחד.
סוזוקי  SX4 חדש, אצלנו הקיץ (וידאו)
צילום: מנהל

בכל הנוגע לעיצוב סוזוקי שמרה על מרבית המאפיינים הכלליים של ההאצ'בק הקודמת, כאשר את התוצאה אפשר לתאר בעיקר כסולידית. חזות רכב-השטח בולטת כאן עוד יותר וההכלאה ב-SX4 נראית נראית לחלוטין קרוס וגם אובר. במונחים בסיסיים ניתן לראות פנסים קדמיים מגודלים וקו חלונות נמוך יחסית שצפוי להעניק ראות טובה. הפנסים האחוריים מזכירים בצורתם את אלה של ניסאן קשקאי.
עיצוב הפנים נראה נאה למדי ומזמין עם מגוון סוגי פלסטיק ומעט עמוס בלחצנים. גג-שמש מגודל משתרע על פני מרבית תקרת הרכב. נפח תא המטען עומד על 430 ליטר – שיפור משמעותי לעומת גרסת ההאצ'בק היוצאת.

סוזוקי SX4 החדש ישווק עם היצע של שני מנועי 1.6 ליטר – בנזין וטורבו-דיזל. מנוע הבנזין הוא למעשה מהדורה מעודכנת של מנוע ה-1.6 הקיים, עם שיפורים בתחום המשקל והחיכוך. המנועים ישודכו לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבה רציפה בעלת 7 הילוכים. בהתאם למעמד, הרכב ישווק עם הנעה כפולה או קדמית.
סוזוקי  SX4 חדש, אצלנו הקיץ (וידאו)
צילום: מנהל

ה-SX4 החדש ייוצר במפעל של סוזוקי בהונגריה, שיווקו צפוי להתחיל בחודשים הקרובים כשאלינו הוא צפוי להגיע בסוף הקיץ השנה. ומה לגבי גרסת הסדאן? נכון לעכשיו, אין מידע על גרסה שכזו, אך לא נופתע אם סוזוקי תבחר לעשות הפרדה ולייצר דגם נוסף כדי להמשיך ולהפגין נוכחות בקטגוריה הכי פופולרית בעולם.