לפני מספר חודשים, אזל התקציב השנתי שהקצה משרד האוצר לתוכנית הגריטה, והתוכנית הופסקה. כעת לאחר שוועדת הכספים של הכנסת, אישרה תקציב נוסף, הוחלט לחדש את תוכנית הגריטה החל מיום ראשון הקרוב (2 בדצמבר 2012).
לעת עתה, הקריטריונים שנקבעו על ידי משרד התחבורה לא השתנו, דהיינו: ניתן לגרוט כל מכונית ישנה שגילה 20 שנה ומעלה ומשקלה הכולל הוא עד 3.5 טון. על רישיון הרכב להיות בתוקף במשך שנה, קודם למועד ביטולו. הנוהל עוד קובע כי הרכב צריך להגיע בנסיעה, לאחד ממגרשי הגריטה שאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה.
תמורת הגריטה יקבל בעל הרכב 3,000 שקלים והחזר מהחלק היחסי של אגרת הרכב שנותר עד למועד פקיעת הרישיון.

כיום פועלים ברחבי הארץ ארבעה מגרשי גריטה: בפתח תקווה, אשדוד, קרית אתא וירושלים. מאז החל הפרויקט בשנת 2010, נגרטו כ-25,000 כלי רכב ישנים ועל פי הערכות כלכלנים, התועלת למשק הישראלי כתוצאה מצמצום זיהום האוויר, עשויה להגיע עד 70 מיליון שקל לשנה, לכל 10,000 כלי רכב. מדובר בסכום כסף אדיר המגיע רק מאפיק אחד: זיהום אוויר. מה לגבי הכנסות המדינה ממסים על מכוניות חדשות. הרי מי ששלח את רכבו לגריטה סביר שהתקדם לרכב אחר מן הסתם משומש, אבל בסוף התהליך משהו רכש רכב חדש מהניילונים.
עידוד בעלי רכב להורדת רכבם הישן מהכביש הוא צעד שטומן בחובו יתרונות רבים מן הפן הבטיחותי, בריאותי וגם הכלכלי. לכן לדעתנו חבל שהתקציבים לתוכנית נעצרים בכלי רכב בני 20 שנה ולא בכלים פחות ישנים כמו שמקובל במערב אירופה למשל.