סוזוקי S-קרוס קונספט
כפי שדיווחנו לכם בעבר, סוזוקי הציגה בתערוכת פריז קרוסאובר קומפקטי שעונה לשם S-קרוס (S-Cross). נכון לעכשיו הוא עדיין מוגדר כקונספט, אבל סוזוקי מצהירה שהוא ייוצר, ויצטרף להיצע הדגמים של החברה. כמו כן, בניגוד להשערות קודמות, כנראה שלא מדובר בתחליף של סוזוקי SX4 הוותיקה אלא בדגם חדש לחלוטין. בימים בהם נראה שכל היצרניות מנסות לשחזר את ההצלחה של ניסאן ג'וק, הקרוסאובר החדש של סוזוקי מתבסס דווקא על מכונית קומפקטית (סגמנט C) ולא על מכונית סופרמיני.

אם בפעם הקודמת פרסמה סוזוקי רק הצהרה ושרבוט, לכבוד התערוכה היא יוצאת מגדרה ומספרת לנו קצת יותר. וכשאנחנו אומרים קצת – אנחנו מתכוונים לזה. למעט המראה החיצוני והמידות, משאירה היצרנית את קלפי המידע הטכני ואת עיצוב הפנים קרוב לחזה. אפילו החלונות כהים במיוחד, כדי שלא נראה. מכאן משתמע שאכן מדובר עדיין בקונספט אפוי למחצה, וניתן רק לנחש מתי תוצג גרסת ייצור סופית. בפרסום מציינת סוזוקי שה-S-קרוס יהיה השלב הראשון בתכנית שנתית (לשנת 2013) של דגמים חדשים לשוק האירופאי.
סוזוקי S-קרוס: קרוסאובר קומפקטי בדרך
צילום: מנהל
נראים טוב

אז מה אנחנו כן יודעים לספר? ל-S-קרוס בסיס גלגלים של 260 ס"מ ואורכו הכולל עומד על 431 ס"מ. רוחבו 184 ס"מ וגובהו 160 ס"מ. בתערוכה הוא מוצג עם חישוקי 20 אינץ' שסביר להניח שייעלמו בגרסת הייצור. מעבר לכך ניתן לספר על עיצוב עתידני-אך-הגיוני, עמוס למדי בעיטורי כרום, עם קו חלונות משתפל. למרות שסוזוקי אומרת שהוא יצטרף לקו הדגמים הקיים, בשורה התחתונה ה-S-קרוס מזכיר מאור בפרטיו את גרסת ההנעה הכפולה של ה-SX4.