ב.מ.וו M6 קופה ב.מ.וו נמצאת בתחילתו של תהליך עדכון, רענון וחידוש היצע הדגמים שלה, תהליך שיימשך מן הסתם מספר שנים. בשנה הקרובה, 2012, נראה לא מעט דגמים וגרסאות חדשות (חלקן כבר ראינו זה עתה, כמו ה-M6 קופה וקבריולה) שיכללו החל במתיחות פנים ברמה זו או אחרת וכלה בדגמים חדשים לגמרי, חלקם מהפכניים ביחס למסורת הבווארית המוכרת. לשמחת חובבי המותג, ב.מ.וו מדגישה שגם בעתיד – ולא משנה באיזה דגם מדובר – תישמר הנוסחה המאפיינת את ב.מ.וו שתכליתה "הנאה מהנהיגה". כך לפחות מבטיחים ממטה החברה במינכן. חלק מהתחזית כבר הבאנו כאן, בעיקר בכל הנוגע לתחום החשמלי בחברה. אז מה עוד צפוי לנו בעתיד הנראה לעין מב.מ.וו?

סדרה 3 ו-4
את סדרה 3 החדשה כבר ראינו – כסדאן – ומה שחסר הן גרסאות הסטיישן, פתוחת-הגג והקופה. שתי האחרונות לא תיקראנה יותר 'סדרה 3' אלא 'ב.מ.וו סדרה 4' ולמעשה הסדרה "החדשה" הצפויה ב-2013 נועדה ליצור הבדלה בין הסדאן והסטיישן (שתמשיך להיקרא 'סדרה 3 טורינג' ותושק בסוף השנה) הפרקטיות לבין צמד הספורטיביות היוקרתיות יותר. ה-3 'טורינג' אמורה להציע יותר מקום למטען ביחס לדגם הקודם כאשר גם בסיס הגלגלים והאורך הכולל צפויים לגדול במקצת.
תוכניות ב.מ.וו לשנים הקרובות
צילום: מנהל

הקופה והקבריולה תהיינה רחבות וארוכות במקצת מהסדרה 3 ויחד עם זאת פחוסות יותר, כך שבפועל נקבל ככל הנראה עיצוב שונה בבירור. הסדאן (ב.מ.וו סדרה 3) תקבל 2 גרסאות מרכב חדשות לגמרי – האחת עם בסיס גלגלים ארוך במקצת (ב-10-15 ס"מ, לשוק הסיני בלבד) והשנייה תהיה GT, בדומה לסדרה 5 GT. עוד לא ברור אם ה-GT תושק תחת סדרה 3 או 4. ה-GT תציע תנוחת ישיבה גבוהה יותר, עוד מקום למטען וחלק אחורי משופע שיכלול ספויילר נשלף. ככל הנראה במהלך 2013 או לקראת סופה תושק גם גרסת 4 דלתות לסדרה 4, ובכך למעשה יושלם המהלך של השקת סדרה חדשה לגמרי מבית ב.מ.וו.

ואן. ואן?!
ב-2014 תחל ב.מ.וו להציע מיניוואן קומפקטי, מתחרה מול מרצדס B-קלאס ודומותיה, עם הנעה קדמית. עוד לא ברור על איזו פלטפורמה הוא ישב, אך כבר עתה ידוע שמדובר יהיה בחמישה מקומות ישיבה, מערכת 'עצור וסע' מתקדמת והיצע מנועים – לפחות בתחילה – שיתבסס על ההיצע הקיים. בעתיד הרחוק מדברים גם על גרסאות היברידיות וכל-חשמליות.

סדרה 7

כבר באפריל שנה זו צפויה להפציע סדרה 7 מעודכנת, לאחר מתיחת פנים. ההשקה מתוכננת לסין כאשר עיקר השינוי יתמקד בעדכוני עיצוב בחזית ובחלק האחורי. שיקולים תדמיתיים הביאו את אנשי ב.מ.וו להמשיך ולהציע את מנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטרים בספינת הדגל שלהם גם בעתיד. גרסת M תישאר בינתיים בגדר חלום.
תוכניות ב.מ.וו לשנים הקרובות
צילום: מנהל

X5
ב-2013 יעבור ה-X5 מתיחת פנים נרחבת כאשר בסעיף העיצוב ידוע כבר עתה על מראה אגרסיבי וספורטיבי יותר, שיכלול חזית מעודכנת עם סבכת ה"כליות" האופיינית בצורה רחבה יותר. ב.מ.וו מבטיחה עוד כי הדגם יעבור דיאטה מקיפה שתשיל לא פחות מ-150 ק"ג בקירוב ביחס לדגם הנוכחי. לא פחות משתי גרסאות היברידיות מתוכננות ל-X5 – מנוע דיזל 2.0 ליטר המשודך למנוע חשמלי בטכנולוגיה המכונה בב.מ.וו Active Hybrid והקונספט המוכר זה מכבר של 3.0 ליטר עם 306 כוח-סוס בשילוב מנוע חשמלי המייצר עוד 56 סוסים.

סדרה 6 גראן קופה
ב-2013 תגיח גרסת M לב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה החדשה, שתתחרה במרצדס CLS לבית AMG ובאודי S7. מן הסתם תיבדל גרסת השרירים של הסדאן-קופה מאחיותיה ה"רגילות" לא רק בביצועים אלא גם במעטפת, שתהיה ספורטיבית ואגרסיבית יותר למראה, בכלל זה חצאיות נוספות וגלגלים גדולים יותר. המנוע יילקח מה-M5 – מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם 560 כוח-סוס – שככל הנראה עוד יקבל תוספת סוסים שתעמיד את ההספק סביב ה-600 כוח-סוס. למתחרות צפויה ככל הנראה בעיה.