קיה ריושוק הרכב הישראלי ממשיך את מגמת ההחלשות שאפיינה את החודשים האחרונים של שנת 2011; רק 20,194 מכוניות חדשות נמכרו בחודש הראשון של שנת 2012 – ירידה של 3% לעומת נתוני ינואר 2011. לא ברור אם מגמה זו תימשך, אבל אין ספק שנכונה לנו שנה מפתיעה. לא בטוחים? הביטו בטבלה. ראיתם מי בראש? קיה. היצרנית הקוריאנית שעד לפני כמה שנים דשדשה במרכז טבלת המסירות הישראלית נסקה והתברגה במקום הכי גבוה שאפשר (בין היתר בזכות מכירות ערות של הפיקנטו, ריו והספורטאז'). ההישג של קיה גרם לנו לנבור בדפי האינטרנט ולהיזכר כי גם בינואר לפני שנה קיה הפתיעה כשהצליחה לראשונה להתברג במקום השלישי בטבלת המסירות. אז הייתה זו יונדאי שהודחה משלישיית הצמרת – המותג שבסיכום אותה שנה יהפוך לנמכר ביותר בישראל. איך שגלגל מסתובב לו.
במקום השני, הפתעה נוספת, פורד. רק 22 מכוניות מפרידות בין קיה לפורד כשהשחקנית המרכזית הפעם היא הפוקוס. פורד גם מציגה את אחת הצמיחות החזקות ביותר בחודש שחלף – 105% ביחס לינואר 2010. כנראה שדלק מוטורס, היבואנית, שבשנה האחרונה איבדה את כתר 'מותג הבכורה' (מאזדה לטובת יונדאי), טרם אמרה את המילה האחרונה.
יונדאי, מאזדה וטויוטה – שלישיית צמרת טבלת המסירות של שנת 2011 – נמצאות בהמשך כשיונדאי מתברגת במקום השלישי, טויוטה אחריה אגב ירידה של 22% ביחס לינואר 2011 ואילו מאזדה אינה מצליחה להתרומם מהמקום השישי אותו מצאה בחודש דצמבר 2011.
מסירות ינואר: קיה ופורד בראש הטבלה
צילום: מנהל
יונדאי המותג הנמכר ביותר בשנת 2011, כבר לא במקום הראשון (צלם: תומר פדר)
לא מעט מותגים רשמו גידול נאה בינואר כשבין הבולטים סיאט עם זינוק של 152%, ניסאן (101%) וסקודה (68%). מבין המותגים היורדים נציין את דייהטסו שהפסיק את פעילותו בישראל באופן מעשי אם כי עד סוף השנה עדיין אפשר להיכנס לאולמות התצוגה ולהזמין רכב; מיצובישי (66%-) שממשיך לצלול; הונדה (36%-) וסובארו (33%-) שכל אחד מהם ממתין למשפחתית החדשה (סיוויק ואימפרזה) הנמצאות ממש מעבר לפינה ומותג שברולט (31%-) שמוצא את עצמו מחוץ לעשירייה הראשונה.
באגף היוקרה השלישייה מגרמניה מובילה את הטבלה כשאודי ממשיכה לשמור על מקומה בפסגה ובפער נאה על ב.מ.וו המדורגת אחריה. הצמיחה הגדולה ביותר שייכת לב.מ.וו (59%).
מסירות ינואר 2012 ביחס לנתוני ינואר 2011*:
מסירות ינואר: קיה ופורד בראש הטבלה
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב