קרב יוקרה באמריקה: מרצדס משיגה את ב.מ.וו

יצרניות היוקרה הגרמניות נאבקות על צמרת טבלת המכירות בארה"ב, לאחר 11 שנות שלטון יפני. אז מי תמכור הכי הרבה מכוניות?

מרצדס. סוגרת את הפער
מי תוביל בשנת 2011 את טבלת המכירות של יצרניות היוקרה בארה"ב  ב.מ.וו או מרצדס? נתוני המכירות בחודש נובמבר עשויים להצביע על מהפך, לאחר שמזה חודש שני ברציפות מרצדס מובילה במכירות על-פני ב.מ.וו, והשתיים צמודות להפליא בכמות השנתית.
 
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי בחודש נובמבר מרצדס מכרה 26,796 מכוניות חדשות, כ-5,000 יותר מב.מ.וו (21,521). מספר זה מביא אותה ל-219,491 יחידות מראשית השנה, רק כ-1,600 יחידות פחות מב.מ.וו (221,073). פער שמוקדם יותר השנה נראה כמעט בלתי אפשרי נוכח הדהירה קדימה של ב.מ.וו.
 
אלא שהשקה מוצלחת למרצדס M קלאס החדש ולמתיחת הפנים וגרסת הקופה של ה-C קלאס, הובילה לשינוי דרמטי במצבה של מרצדס. תוסיפו לכך את גילה המתקדם של ב.מ.וו סדרה 3 (הדור החדש עדיין לא הגיע לאמריקה), וניתן להבין מדוע מרצדס עשויה להפוך בשנת 2011 למובילה החדשה של ארה"ב.
 
הקרב המותח בין הגרמניות, התאפשר לאחר שמכירות לקסוס נפלו השנה בכ-14% בעקבות רעש האדמה שפקד את יפן. אסון הטבע הוביל לסגירת מפעלים לזמן ממושך ולבעיות אספקה, מהן לקסוס מתחילה להתאושש רק לאחרונה. בחודש נובמבר עלו מכירותיה בכשבעה אחוזים ל-19,458 יחידות, אך מראשית השנה היא רושמת 173,197 יחידות בלבד. לא ברור אם בשנה הבאה, אפילו עם GS חדשה, לקסוס תצליח לסגור את הפער ולשוב להוביל את המכירות בארה"ב, הובלה שהופסקה השנה לאחר 11 שנים רצופות.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.