דאטסון 240Z מ-1970האם המותג דאטסון (Datsun) חוזר? רמזים ראשונים מלמדים שכן. עוד ועוד הערכות וספקולציות סביב לנושא מתפרסמות במדיות אירופיות שונות והמדיניות של ניסאן-רנו בתחום זה מהווה תקדים המחזק ההשערות. כפי שהחברה-אחות רנו מחזיקה במותג העממי וזול יותר דצ'יה, כך רוצה ניסאן את דאטסון.

ניסאן חדלה להשתמש בשם דאטסון בהדרגה מתחילת שנות ה-80 כאשר ב-1986 ירד השם לגמרי מדגמי הרכב של היצרנית היפנית. למרות זאת, כפי שמסתבר, השם 'דאטסון' עדיין מוכר וידוע מאוד ברחבי העולם, בעיקר במדינות ה"עולם השלישי" שם שירתו לא מעט דגמי שטח, טנדרים ומשאיות קלות של דאטסון שירות ארוך ואינטנסיבי הזכור לטוב. עתה נראה כי התנאים הבשילו ובניסאן שוקלים בחיוב להחזיר את דאטסון לחיים. "ניסאן צריכה מותג עממי יותר שמתאים למדינות בהן שוק הרכב ענק וגדל בהתמדה" צוטט בכיר בניסאן בהקשר זה, כאשר הרמיזה כוונה למדינות כמו רוסיה וסין.

למרות שלרבים במערב מתחבר השם דאטסון דווקא עם מכוניות ספורטיביות (ה-240Z, 260Z וה-280Z 'פיירליידי' כמו גם דגמי הסקייליין הספורטיביים – הסבתא של ה-GT-R) בניסאן דווקא סומכים על היכרות רוב העולם עם הדגמים הבסיסיים והזולים יותר של המותג, ומכוונים לשם.