צ'רי. תחל בייצור מכוניות לאירופה יחד עם החברה לישראל
מיזם ישראלי-סיני צפוי להתחיל בייצור מכוניות בסוף השנה. החברה לישראל, בבעלות משפחת עופר, וצ'רי, יצרנית הרכב הפרטית הגדולה בסין, יחלו בייצור כלי רכב המיועדים לשווקים ברחבי העולם, כך על-פי פרסומים בתקשורת הסינית. המכוניות החדשות תוכננו על-ידי חברת מגנה האוסטרית, שייצרה ומייצרת דגמי מכוניות רבים עבור יצרניות הרכב הגדולות, בהם פיג'ו RCZ ומיני קאנטרימן המשווקים גם בישראל. זיכיון הייבוא של דגמי צ'רי נמצא בישראל בידי חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו, שנרכשה לאחרונה על-ידי חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד.
ייצור הרכב יתבצע באמצעות מיזם משותף לחברה לישראל וצ'רי, שנקרא צ'רי קוואנטום אוטו (Chery Quantum Auto). המכוניות החדשות, שעדיין לא פורסמו פרטים טכניים לגביהן, מיועדות בתחילה (מסוף השנה) לשוק הסיני, אך יגיעו בהמשך גם לאירופה. הן יעמדו בתקינה האירופית, וצפויות להציע רמות איכות ובטיחות דומות למכוניות המשווקות בישראל. יש לציין כי בזיכיון השיווק של דגמי צ'רי במזרח אירופה מחזיקה חברה ישראלית נוספת שלמה, בבעלות שלמה שמלצר ושמשווקת בישראל את דגמי אופל. פירוש הדבר כי ייתכן ואת המכוניות ישווקו בסופו של דבר במקביל שני זכיינים, שלמה ודלק מוטורס.
הפייננשיאל טיימס מדווח בגרסתו הגרמנית כי המכוניות צפויות לעלות בין 11,000 ל-15,000 יורו (בין 55,000 ל-75,000 שקל לפני מסים מקומיים בישראל). בשלב זה לא ברור באיזה סוג מכוניות מדובר, אך ניתן להעריך שהמיזם יחל במכונית סופרמיני (כמו מאזדה 2) ו-או משפחתית קומפקטית (פורד פוקוס למשל).
על-פי אתר החברה לישראל, המיזם המשותף יחל לייצר כלי רכב בסוף השנה, והציב בפניו מטרה לכבוש נתח של יותר מ-20% מהשוק הסיני. לצורך כך יידרש להתמודד מול יצרניות הרכב שבבעלות הממשל הסיני, בראשן שנגחאי אוטומוטיב (SAIC), היצרנית הגדולה בסין ושותפתן של ג'נרל מוטורס ופולקסווגן.
החברה לישראל היא הקונצרן התעשייתי הגדול בישראל, ובין אחזקותיה נמצאות חברות כמו כימיקלים לישראל, בז"ן וצים. באופן מעניין, החברה, הנמצאת בבעלות משפחת עופר, מחזיקה גם בשליטה במיזם "בטר פלייס", חברת תשתית לטעינת רכב חשמלי, שתהיה גם יבואנית רנו פלואנס החשמלית לישראל.