מאזדה מינאגי. יגיע אלינו בקרוב תחת השם מאזדה CX-5
לראשונה מאז שמאזדה טריביוט הפסיק להימכר בישראל, חברת דלק מוטורס תחזק את היצע הדגמים של מאזדה עם רכב פנאי קומפקטי חדש. מדובר במתחרה של יונדאי ix35, ניסאן קשקאי ודומיהם, וברכב שצפוי לאפשר למאזדה להתחרות בפלח אותו השאירה עד עתה בידי המתחרות.
רכב הפנאי החדש, שיכונה מאזדה CX-5, צפוי להגיע לישראל בראשית שנה הבאה. הוא יתבסס בעיצובו על המינאגי, רכב הפנאי שהציגה מאזדה בתערוכת ז'נבה האחרונה, ושהוגדר כמכונית תצוגה. הדגם הסדרתי צפוי להיות כמעט זהה, למעט שינויים קלים.
ה-CX-5 יהיה רכב ראשון שתוכנן תחת פילוסופיית החסכון בדלק החדשה של מאזדה, שמכונה סקאייאקטיב (Skyactive). צמד מנועים ראשונים שפותחו לפי תפיסה זו, יהיו בנפח 2.0 ליטר (בנזין, הזרקה ישירה) ו-2.2 ליטר (טורבו-דיזל). שניהם יזכו לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
מאזדה תציע בישראל רכב פנאי חדש
צילום: מנהל
מאזדה מינאגי. יגיע לייצור - וגם אלינו - בראשית שנה הבאה
הרכב החדש יוצג לקראת סוף השנה הנוכחית, ככל הנראה בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר. אלינו הוא יגיע במחצית הראשונה של 2012. למרות שעדיין מדובר ביעד רחוק יחסית, כבר עתה ברור כי המחיר יהיה תחרותי וימצב את המכונית מול מתחרותיה העיקריות, גם בשוק הליסינג שם נהנות יונדאי וניסאן מהצלחה נאה.

בנוסף ל-CX-5, בתחילת 2012 צפוי לנחות בארץ גם הטנדר החדש של מאזדה, ה-BT-50. הוא מיוצר בתאילנד, ויתרום אף הוא למכירות המותג תודות לעיצוב מתקדם בהרבה מקודמו.