שמעתם פעם על הפיגמנט Xirallic? לא נורא, אבל יש סיכוי שגם אם לא – זה ישפיע עליכם. מסתבר שהפיגמנט דנן משמש מרכיב הכרחי באי-אלו צבעים לרכב – בעיקר צבעים מטאליים. אז מה הבעיה? המפעל היחיד שמייצר את הפיגמנט Xirallic עבור תעשיית הרכב העולמית ממוקם כ-45 ק"מ מתחנת הכוח הגרעינית שבפוקושימה-יפן, וכרגע אין שם כל-כך מי שיפעיל אותו...

בין יתר היצרניות שכבר נפגעו מהפסקת אספקת ה- Xirallic נמנות טויוטה, פורד, קרייזלר, פולקסווגן, ב.מ.וו וג'נרל מוטורס שכולן כבר דווחו כי החלו בחיפוש בהול אחר חומר חלופי. בפורד כבר הונחו הסוכנים ואנשי המכירות לא לאפשר הזמנת מכוניות בשחור, בכלל זה את רב המכר האמריקאי פורד F-150.

המפעל ביפן שייך אמנם לחברה גרמנית (קונצרן הכימיקאלים והתרופות Merck), אך בעקבות רעידת האדמה פונו כל 160 העובדים ובני משפחותיהם מהאזור. עד כה לא ברור לאיש מתי תחזור הפעילות הסדירה למפעל. כרגע ההתייחסות לפגיעה במפעל הצבעים היא עדיין כאל נעלם, שכן מה שנשמע כבדיחה עלול בהחלט להפוך לבעיה אמיתית עבור יצרניות הרכב – וכפי שראיתם, לא מדובר ביצרניות איזוטריות – ובהחלט ייתכן שבעתיד הקרוב יהיו צבעים אותם לא נוכל להזמין עבור הרכב הבא שלנו.