סוזוקי אלטו תהפוך לפולקסווגן?
האם בקרוב נראה סוזוקי אלטו עם סמל פולקסווגן על חרטומה? כך מפרסמת התקשורת ההודית, שמדווחת מפי מקורות בפולקסווגן כי הגרמנים שוקלים לשווק בהודו בתוך כשנתיים מכוניות סוזוקי כמעט ללא שינויים, ותחת סמלי פולקסווגן וסקודה. לפי הדיווחים, המכוניות המועמדות ל"פולקסווגניזציה" הן סוזוקי אלטו, שתשווק תחת מותג האם, וסוזוקי וואגון R, שתשווק תחת השם סקודה. שתי המכוניות מיועדות להיכנס להיצע מתחת לפולקסווגן פולו וסקודה פאביה בהתאמה.
פולקסווגן רכשה 20% ממניות סוזוקי בדצמבר 2009, בתמורה ל-2.5 מיליארד דולר (כתשעה מיליארד שקל). מטרת הרכישה הייתה להעניק לפולקסווגן גישה נוחה לשוק ההודי, בו שולטת סוזוקי עם מיזם מארוטי המצליח, שמייצר בין היתר את האלטו גם לשוק הישראלי.
רכישת הנתח בסוזוקי הגיעה אז זמן קצר בלבד לאחר שענקית הרכב האירופית השתלטה גם על פורשה. יצרנית מכוניות הספורט ביצעה מהלך השתלטות כושל על פולקסווגן, ובעקבותיו הצליחה זו האחרונה להפוך את פורשה למותג נוסף בבעלותה, לצד סקודה, סיאט, למבורגיני ובוגאטי, בין היתר.
סוזוקי מייצרת את הוואגון R הנוכחית גם עבור מאזדה, שמוכרת אותה ביפן תחת השמות AZ וואגון וקאסטום. באופן מעניין, דגמי סוזוקי שישווקו על-ידי פולקסווגן עשויים להציע דווקא מנועי 1.3 ליטר טורבו-דיזל של פיאט, שמוכרת אותם לסוזוקי עבור המכוניות הקטנות.