מאזדה שינארי"מאזדה שינארי היא כלי שמאפשר לראש מחלקת העיצוב החדש שלנו, איקו מאדה, להראות את החזון שלו לגבי מאזדה". כך אומר לי פיטר בירטויסל, ראש מחלקת העיצוב האירופית של מאזדה. "עשינו אירוע פרטי במילאנו, וכך קיבלנו יותר תשומת לב. ובזמן התערוכה היינו צריכים להציגה ביפן. פריז היא מקום טוב לצרפתים ולגרמנים, וכעת זו סביבה קשה למאזדה". וכן, הבנתם נכון – השינארי כלל לא הגיעה לפריז.

גם את מאזדה 2 סדאן לא הצגתם כאן...
"השוק האירופי המסורתי לא קונה סדאן, אז לא היה טעם. אבל בשווקים מתפתחים כמו הונגריה, רוסיה, סין וישראל, היא תהיה חשובה".

מה אומרת השינארי?
"אנחנו צריכים להתרחק מחברות מסה כמו פורד או פולקסווגן, כי אנחנו לא יכולים להתחרות עימן. אנחנו רוצים לפנות למישהו שרוצה ב.מ.וו או אודי. זה לא שנתחרה בהם, אבל אנחנו צריכים לשפר את האיכות והגימור. להיות יותר ממוקדים במוצר. אנחנו עובדים על דור חדש של מכוניות יעילות יותר, עם פלטפורמות קלות, ואנחנו רוצים לשלב בכך גם ספורטיביות וגם תחושה איכותית. השינארי מראה שאנחנו ממוקדים וממושמעים יותר מבעבר. סדרת הנגארה של ראש מחלקת העיצוב הקודם (לורנס ואן דן אקר, שעבר לרנו, א.ש) הייתה מרהיבה. אבל קשה לתרגם אותה למכונית רגילה. אנחנו רוצים למצוא איזון בין הזרימה שלה, לאופי סדרתי יותר".

האם לא מדובר בשינוי כיוון מהיר מדי?
"קשה לומר. כל סדרת הנגארה הייתה ספורטיבית, ואת זה אפשר ליישם במכוניות ספורט אבל פחות ברגילות. אז אולי זה יותר מדי ספורטיבי. כשנגיע ל-MX-5 ול-RX-8 הבאות זה יהיה קל יותר ליישום".

האם תהיה בכלל RX-8 חדשה?
"נמשיך עם היצע של שתי מכוניות ספורט, כי זה לא רווחי לעשות פלטפורמה למכונית ספורט אחת".

מה בשינארי יגיע למכוניות עתידיות שלכם?

"יש שם כמה פרטים שיהיו כבר במכוניות הקרובות שלנו. ידענו מה הולך לבוא ורצינו להדגיש זאת. זה בולט בסבכה הקדמית, ובשילובה עם יחידות התאורה".

איך יתפתח המבחר של מאזדה בעתיד?
"הלב שלנו ישאר מאזדה 3 ומאזדה 6, אבל הפלחים האלה מאוד עמוסים ואנחנו רוצים להציע שם תפיסה שונה. תוך שנתיים נציג דברים מאוד מעניינים. מכוניות הפנאי שלנו יהיו הרבה יותר ספורטיביות, ויגיעו הפעם לשווקים רבים יותר. לדור החדש תהיה תיבה אוטומטית מתקדמת (רובוטית כפולת מצמד, א.ש), והוא יתאים בהרבה לשוק האירופי עם מבחר דגמים גדול".