בוגאטי ויירון סופר ספורט
מזל טוב לבוגאטי, שבסוף השבוע האחרון שברה את שיא המהירות המרבית למכונית בייצור סדרתי. בוגאטי ויירון סופר ספורט, גרסת 1,200 כ"ס ו-153 קג"מ (1,001 כ"ס ו-102 קג"מ לא הספיקו?) לוויירון, הצליחה להאיץ למהירות מרבית ממוצעת של 431 קמ"ש, וזכתה להיכנס לספר השיאים של גינס.
בדיקת הסופר ספורט, שחמש יחידות ממנה יימכרו במפרט ששבר את שיא המהירות, בוצעה במסלול הניסוי של פולקסווגן הנמצא בסמוך למטה החברה בוולפסבורג, גרמניה. במהלך הבדיקה הגרסה הקיצונית במיוחד של הוויירון נסעה הלוך-חזור, במטרה לקבוע ממוצע מהירות מרבית, לפי תקן ה-TUV (סוכנות התקינה הטכנית הגרמנית) ודרישות ספר השיאים של גינס.
התוצאה הייתה מהירות מרבית של 427.9 קמ"ש בדרך הלוך, 434.2 קמ"ש בדרך חזור. והממוצע, כאמור, נקבע על 431 קמ"ש, נתון מרשים הנמצא אף מעבר לנתון היצרנית: הוויירון סופר ספורט מוגבלת אלקטרונית ל-415 קמ"ש, בשל מגבלות צמיגים.
כדי להשיג את השיא המרשים, הסופר ספורט מצוידת במספר שינויים חשובים, העיקרי שבהם הוא מרכב בעיצוב חדש בחלקו האחורי, לשיפור האווירודינמיות. שינויים בוצעו גם לחרטום, למערכת המתלים ולכיול הכללי של המכונית. הוויירון סופר ספורט תיוצר במפרט זה בחמש יחידות בלבד, כולן בצבעי שחור (למעשה מרכב סיבי פחם לא צבוע) וכתום, עם חישוקים כתומים. הסופר ספורט תערוך הופעת בכורה באירוע המכוניות הקלאסיות של פבל ביץ', קליפורניה, באמצע חודש אוגוסט.