סוף הדרך: יוצרה דודג' וייפר האחרונה

אחרי שניסתה למכור את פס הייצור ללא הצלחה, קרייזלר החליטה להפסיק את ייצור מכונית העל האמריקנית. בסוף השבוע שעבר זה קרה

להתראות לדודג' וייפר. מכונית העל האמריקנית שיוצרה מאז 1992, ירדה בסוף השבוע בפעם האחרונה מפס הייצור. המכונית האחרונה, בצבע זהב שהוזמן במיוחד על-ידי לקוחה המחזיקה בלא פחות מ-40 דודג' וייפר, ירדה מפס הייצור בטקס צנוע שנערך בנוכחות עשרות בעלי וייפר מכל השנים.
 
במפעל המייצר את הווייפר בדטרויט, התקבצו מנהל המותג רלף ג'ילס, מנהלת המפעל שלי גורדון וכל העובדים, לתמונה אחרונה עם המכונית שייצרו במשך 18 שנה. הצטרפה אליהם שיאנית מחזיקי הווייפר בעולם, דיאן רו, שבבעלותה 40 וייפר בגרסאות וצבעים שונים. רו התכבדה לקבל לידיה גם את הווייפר האחרונה בהחלט, אותה הזמינה בגוון זהב שהוכן במיוחד בסיוע חברת צבע חיצונית. באירוע הפרידה מהווייפר השתתפו גם חברים בשני מועדוני חובבי הדגם הגדולים.
 
דודג' וייפר הוצגה לראשונה בשנת 1992, כשהיא מכוונת מצד אחד כנגד שברולט קורבט המצליחה, ומנגד נגד מכוניות על של פרארי ולמבורגיני. זו האחרונה סייעה בפיתוח מנוע הווייפר, יחידת V10 בנפח 8.0 ליטר שמקורה במשאית וסיפקה הספק צנוע יחסית לנפח של 406 כ"ס (51 כ"ס לליטר). בגרסתה השנייה, שהושקה בשנת 2000, גדל נפח מנוע ה-V10 ל-8.4 ליטר, וההספק זינק ל-600 כ"ס (71 כ"ס לליטר).

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.