אפריל 2009 היה חודש נורא לשוק הרכב הישראלי; מעט יותר מ-9,000 מכוניות נמסרו באותו חודש – צניחה של כ-50% ביחס לאפריל 2008 שהיה אחד מחודשי השיא טרום המשבר העולמי. אפריל 2010 לעומת זאת, הוא ההפך לגמרי ממקבילו ב-2009. נכון בסך הכל עברו 4 חודשים מתחילת השנה, אבל בכל זאת – עם 14,087 מסירות בחודש שחלף מדובר בעוד חודש אינטנסיבי באולמות התצוגה.

טוב, כעת אחרי הפתיחה המעט דרמתית בואו נכנס לפרופורציות ונביט בתמונה הכללית. בסך הכל מתחילת השנה שוק הרכב שומר על קצב גידול קבוע: 34% בפברואר, 30% במרץ ועליה מצטברת של 35% בארבעת החודשים הראשונים של השנה. ינואר 2010 היה חריג מבחינה זו בין היתר בשל שינויי שיטת שווי השימוש ועדכון המע"מ.

בראש רשימת רבות המכר נמצא את מאזדה שחזרה לפסגה אחרי מעידה קטנה בחודש שחלף. גם מאזדה וגם יונדאי מציגות זינוק במספר המסירות שבא כנראה על חשבונה של טויוטה הסוגרת את השלישייה. את השנה טויוטה התחילה מצוין, אבל אז הגיעה קריאת התיקון שטופלה באופן לקוי מצידה של היצרנית. מסירות מרץ היו הקדימון לכך (עם ירידה של 2% ביחס למרץ 2009) מסירות אפריל 2010 הם התרסקות טוטאלית. נכון, קשה לומר על מסירות של יותר מ-1,300 כלים בחודש "התרסקות" אבל כפי שחכמים אמרו בעבר: 'הטבלה אינה משקרת'. לעומת זינוק של מעל 100% אצל מאזדה ויונדאי, טויוטה יורדת ב-20%. ירידה משמעותי לנוכח שוק הרכב באופן כללי שבחודש אפריל עלה ב-54%.

בין העליות הבולטות נציין את אופל שמזנקת ב-740%(!) הודות ל-42 לקוחות חדשים שקיבלו את המפתחות לקורסה חדשה. את רנו שמזנקת ב-171% ביחס לאפריל 2009 בעקבות בין היתר מכירות נאות של הפלואנס; את פורד שמזנקת ב-170% ומתברגת שוב בעשירייה הראשונה בדרוג הכללי; את שברולט שעולה ב-138% בין היתר בזכות הקרוז ואת פיג'ו הצומחת ב-122% בעיקר בשל גידול נאה במסירות הפרטנר.
בין הירידות הבולטות נציין את דייהטסו שאחרי חודש מוצלח במיוחד עם 813 מסירות, מסרה החודש 122 יח' בלבד (ירידה של 21% ביחס לאפריל 2009); ואת קרייזלר ודודג' הנכנעות למבול היבוא האישי וצונחות ב-14% (במשותף).

מובילת אגף היוקרה היא ביואיק עם זינוק מטאורי של 1,264% שאת כולן ניתן לזקוף ללה קורס החדשה. עבור ביואיק ישראל מדובר בחודש שיא. אחריה, מדורגת וולוו ואודי, אולם בעוד הראשונה מזנקת ב-63% השניה עולה ב-23% בלבד. פחות משינוי השוק (שעלה ב-54%). למעשה פרט לביואיק וולוו ואלפא רומיאו (שעולה ב-72%), מותגי היוקרה אינם מציגים נתונים מרשמים ביחס למצב השוק ובוודאי ביחס לחודשים הראשונים של השנה.
מסירות אפריל 2010:
צילום: מנהל