16,547 מכוניות חדשות עלו על הכביש בחודש הראשון של 2010. האם זהו נתון טוב? תלוי מאיפה מסתכלים. יחסית לינואר 2009 מדובר בגידול ניכר ביותר, בשיעור של 46%; אלא שאז היה השוק בעיצומו של משבר, ומאמצע 2009 כבר חלה התאוששות. בהשוואה לחודש הקודם, דצמבר 2009, התמונה נראית קצת אחרת: אז נמסרו כ-17,300 מכוניות, וזה אומר שבינואר חלה ירידה קלה, בשיעור 4.5%. ממש לא נורא, וכנראה לא משמעותי.
דירוג המסירות על פי חודש אחד אף פעם אינו אומר יותר מדי, אבל נציין בכל זאת כי יונדאי הצליחה להתקרב מאד למאזדה שנמצאת – כרגיל – בראש הדירוג, וגם טויוטה לא רחוקה אחרי גידול פי 4 במכירות לעומת ינואר 2009 (אם כי אפשר להמר שמסירות טויוטה בפברואר כבר יספגו מכה מסויימת, בעקבות פרשת דוושות הגז). בין הנתונים הבולטים של החודש אפשר לציין את פולקסווגן שמדורגת במקום החמישי המפתיע, לפני סוזוקי שגם היא מפתיעה במקום השישי. שתי אלו השיגו גידול של 68% ו-57% בהתאמה לעומת ינואר 2009. דייהטסו הגדילה את מכירותיה כמעט פי ארבעה והתברגה לעשיריה הראשונה גם היא. המותג היחיד בעשיריה הפותחת רשם ירידה – ואף משמעותית – הינו פורד. ובכלל, בין 37 מותגים הקיימים בשוק רק שמונה הראו ירידה לעומת החודש המקביל לפני שנה, ומאלו רק שלושה הם משמעותיים בשוק – פורד, ניסאן ופיג'ו. בין הגידולים הבולטים, בנוסף לאלו שכבר צוינו, נמצא את מותגי סמל"ת, פיאט (פי חמישה לעומת ינואר 2009) ואלפא-רומיאו (פי 12...). גם סיאט הגדילה את מכירותיה קרוב לפי 5, ולנד-רובר זינקה כמעט פי 7 – אם כי שם מדובר במספרים קטנים מאד.
בטבלה להן השינויים באחוזים הם בהשוואה לינואר 2009.
מסירות ינואר 2010*:
מסירות ינואר: התחלה סבירה
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב