מקום שביעי מכובד לקיה, בעיקר בזכות הפורטהבמבט ראשון, נתוני המסירות לחודש פברואר מפתיעים במקצת – בשל המספר הגבוה-יחסית של מכוניות טויוטה חדשות שנרכשו, למרות הבעיות המאד-מתוקשרות והירידה בביקוש עליה התבשרנו מצד מומחים למיניהם. בהשוואה לחודשיים הראשונים של 2009, נתון המסירות המצטברות של טויוטה השנה גבוה פי שניים וחצי! אבל יש לזכור שמספרי המסירות מתיחסים ללקוחות שקיבלו בפועל את מכוניותיהם, כך שאפשר להניח שחלק ניכר מהמסירות הן של מכוניות שהוזמנו עוד בינואר. גם כך ניכרת ירידה אצל טויוטה לעומת ינואר, בעוד מאזדה השיגה שיעור מסירות דומה עם עליה קלה ואילו יונדאי הגדילה את מסירותיה בשיעור ניכר. השלישיה הזו יוצרת ראש-חץ הבורח קדימה כבר בשלב מוקדם זה של השנה. יהיה מענין לצפות בנתוני המסירות של מרץ ולראות כיצד השפיעו הבעיות של טויוטה – שבהחלט פגעו קשה בתדמיתה – על נתוני המסירות.

מחוץ לשלישיה המובילה, הנתון המרשים ביותר שייך לדייהטסו אשר שילשה את מכירותיה לעומת ינואר-פברואר 2009, אם כי המסירות עדיין רחוקות מימי הזוהר של לפני 3 שנים – דייהטסו מדורגת במקום ה-15 בלבד. צל"ש קטן גם לקיה שמדורגת במקום השביעי המכובד במסירות החודשיות, הדירוג הגבוה ביותר עד היום למותג זה (במסירות המצטברות מדורגת קיה עשירית). עוד נציין הישג טוב שני ברציפות לסוזוקי, עם מקום חמישי בפברואר אחרי המקום השישי שהשיגה בינואר. גם רנו מפגינה שיפור גדול יחסית לשנה שעברה, לאחר שיותר מהכפילה את מסירותיה בחודשיים הראשונים לעומת ינואר-פברואר 2009. בצד השלילי נציין את פורד, עם כמחצית המכירות לעומת אותה תקופה ב-2009 ומיקום מחוץ לעשיריה הראשונה במסירות המצטברות, וגם ניסאן ספגה נפילה משמעותית אחרי 2009 מצויינת. אולי המייקרה החדשה שהושקה זה עתה בז'נבה תסייע בהמשך השנה. והנה קוריוז קטן: יותר מכוניות פורשה נמכרו בחודשיים הראשונים של השנה מאשר מיני (גם מאופל, אבל מזה אנחנו כבר לא מתרגשים)... מישהו בקמור צריך לבדוק את עצמו.

מסירות פברואר 2010
צילום: מנהל