יונדאי i10. מקום ראשון לקוריאהדו"ח המסירות החודשי שמסר איגוד יבואני הרכב מראה כי בחודש מרץ נמסרו 18,635 מכוניות חדשות בישראל. מדובר בעליה נאה של 24% לעומת החודש הקודם, ועליה בשיעור דומה גם לעומת מרץ 2008. נזכיר כי במחצית הראשונה של 2008 היה השוק שרוי במשבר עמוק (כמו כל שוק הרכב העולמי) כך שהעליה הנוכחית אינה אומרת יותר מדי.
יונדאי, עם גידול של 50% במסירות לעומת מרץ 2008, טיפסה למקום הראשון בדירוג החודשי, תוך שהיא מורידה את מאזדה למקום השני. טויוטה, אחרי חודשיים מצוינים, הראתה את סממני הבלגן סביב קריאות-התיקון והמסירות החודשיות מהוות ירידה קלה לעומת מסירות מרץ 2009, בניגוד למגמת שאר השוק. בקרב על המקום הראשון במסירות המצטברות הצליחה יונדאי להתקרב מאד למאזדה, ובקצב הזה – במיוחד עם נחיתת יונדאי ix35 החדש בקרוב – אנו צפויים לשנה מענינת במאבקי הפסגה. כדאי גם לשים לב לכך שכלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי, מדורגת במקום הראשון ולפני דלק מוטורס בדירוג היבואנים.
חלק מהמותגים (והיבואנים) מפגינים שיפורים דרמטיים השנה, מעל ומעבר לגידול הכללי בשוק. סמל"ת למשל הצליחה למכור כמעט פי שלושה יותר פיאטים בשלושת החודשים הראשונים של השנה לעומת אותה תקופה ב-2009, ואצל אלפא רומיאו – הנהנית מתקופת פריחה ללא תקדים – מדובר בגידול שהוא כמעט פי חמישה! טלקאר מציינת בסיפוק את המקום החמישי של קיה. הפורטה, כמובן, היא האחראית העיקרית לגידול המרשים. גם דייהטסו בדירוג מסירות מרץ, הגבוה ביותר אי פעם של המותג. מתחילת השנה הגדילה קיה את מכירותיה למעלה מפי שניים, והיא מדורגת במקום השמיני המאד מכובד בטבלה המצטברת. מתאוששת, לאחר שמסרה במרץ יותר מכוניות מאשר בשני החודשים הראשונים של השנה ביחד, נכנסה לעשיריה הראשונה של מרץ ועלתה למקום ה-15 בדירוג המצטבר עם מסירות שגדלו פי שלושה לעומת ינואר-מרץ 2009.בדירוג היבואנים נמצאת טלקאר במקום החמישי המכובד, כשהיא מקדימה בין היתר את UMI, קרסו ולובינסקי. פיז'ו עלתה ב-89%, סיאט ב-84%, רנו ב-83%; שיפור של כ-50% במסירות המצטברות נרשם גם אצל סוזוקי (מקום רביעי בדירוג השנתי עד עתה!), מיצובישי ואיסוזו. עוד מותגי יוקרה פרט לאלפא נהנים מפריחה וביניהם לנד רובר (69 מסירות עד עתה לעומת 16 בלבד באותה תקופה לפני שנה), ביואיק (227 לעומת 96) ופורשה (14 לעומת 8). גם לקסוס (גידול של 52%), וולוו וב.מ.וו עברו את שיעור הגידול הממוצע בשוק. לעומת זאת, שני מותגים ראשיים נמצאים בנסיגה: פורד שצנחה מהמקום הרביעי אשתקד בסוף הרבעון הראשון למקום ה-11 בלבד השנה עם ירידה של 43%, וניסאן שירדה מהמקום החמישי ל-11 לאחר ירידה של 35%.
מסירות מרץ 2010:
מסירות מרץ: יונדאי בראש
צילום: מנהל