אנדי פיפנברגר, סגן נשיא לקסוס אירופה ואלי שאולי בשיחה אישיתאין ספק שאנדי פיפנברגר, סגן נשיא לקסוס אירופה, נותן חשיבות גדולה למכונית התצוגה (LF-CH) שחשף מותג היוקרה היפני בפרנקפורט. "הכוונה שלנו היא להביא מכונית לפלח שוק הקומפקטיות." הוא מסביר בשלווה אופיינית, "אנחנו חושבים שבשנה הבאה, פלח שוק זה יהיה הגדול ביותר בתחום היוקרה ואנחנו רוצים להיות שם מהר. בז'נבה תשמעו מאיתנו חדשות טובות נוספות."

עד כמה ה-LF-CH דומה למכונית הסדרתית?
"המכונית שאתה רואה לפניך היא אפילו לא אב טיפוס אבל היא מסבירה היטב את התפיסה שלנו. מבחינת מראה המכונית שנייצר לא תהיה שונה בהרבה".

האם תבחרו בהנעה קדמית או אחורית?
"הכל תלוי במה שהלקוח צריך. הנעה אחורית קשורה בתחום הזה לכוח הרב ולאיזון הדרוש, אני לא בטוח שבפלחים הקטנים יותר – סגמנט B ו-C שבהם מכוניות פחות חזקות – זה חשוב כל כך. ולכן ניתן להניח שמה שאתה רואה כאן הוא הנעה קדמית".

על איזה פלטפורמה תתבססו?
"נשתמש ברכיבים מטויוטה אבל זו פלטפורמה של לקסוס. אנחנו נעזרים בטויוטה כדי ליצור צידוק עסקי אבל זה לא יהיה פריוס במראה של מכונית קומפקטית." פיפנברגר מתייחס לפריוס היות ומכונית הקונספט מציגה מערכת הנעה היברידית. "אנחנו צריכים להסתכל על הנאה מנהיגה והיגוי. התחום הזה פונה לנהגים צעירים שמחפשים כלי רכב מגיב". אמר פיפנברגר.

עד כמה גדול הייתה המשקל של אירופה בתכנון הרכב?
"הצורך במכונית כזו הגיע מאירופה, והשוק החשוב ביותר עבורנו נמצא באירופה. עם זאת, העיצוב החל ביפן והביצוע הסופי של המכונית הזו היה בקליפורניה."

האם זה אומר משהו לגבי ההשפעה של החטיבה האירופאית בלקסוס?
"כשבארצות הברית נמכרות פי 10 מכוניות שלנו, אז לא אספר לך שלאירופה יש השפעה גדולה. אבל ב-IS קולנו בפירוש גדל, והוא עוד יתגבר כאשר תופיע הקומפקטית החדשה".

האם יהיה כאן מבחר מנועים?
"לא. בתחילת הדרך היא תוצע כאן רק כהיברידית. אני לא יכול להגיד לך עם איזה מנוע אבל רן דנאי (ראש לקסוס ישראל א.ש.) יהיה מרוצה." כלומר מנוע קטן מ-3.0 ליטר שיזכה בהטבות המס בארץ לכלים היברידיים.

האם היצע מנועים כל כך קטן, גם בדגמים הנוכחיים, אינו מפריע?
"אירופה מאוד שונה מארצות הברית. התעשייה התחילה כאן עם מבחר גדול ועם שפע מדינות שדורשות, כל אחת, משהו שונה. אם היינו צריכים להציע מבחר כזה היינו פושטים את הרגל. לכן אנו מנסים להיות רלוונטיים ולהציע משהו קצת יותר מתקדם כמו מנוע היברידי למשל. בעתיד זה יכול להיות משהו שונה. העיקר שנפנה לקהל שמחפש משהו פחות שגרתי".

איך אתם רואים את השילוב בין אסטון לטויוטה?
"כשאסטון פנתה לקולגות ביפן ובקשה את ה-IQ היו מצידנו דיונים רבים אבל בסופו של דבר זה לא מזיק לנו. זה אומר משהו טוב על התפיסה וזה טוב לטויוטה ואני לא רואה כאן מתחרה".

יש שמועות על רכב פנאי קטן יותר מה-RX. אתה יכול לפרט?
"אנחנו רואים את העליה באודי עם ה-Q5 ובוולוו עם ה-XC60 וברור שלא נוכל להתעלם מכך. צריך לבדוק אם אנחנו יכולים ליצור לקסוס כזו. כאן הקונה מחפש כיוון טכנולוגי ובמקרה שלנו היברידי.