חבל לבזבז זמן: שבו היטב, הדקו את החגורות, ואנו יוצאים לדרך. וכדי למנוע אי-הבנות: כל מה שאתם רואים הוא בזמן אמיתי. אף אחד לא האיץ את האקשן בעריכה. באחריות.
זהו? גמרתם? צפיתם שוב? הדלקתם את הסיגריה שאחרי? אוקיי, קצת הסברים. יש סוגי ספורט מוטורי שאינם מצריכים מסלול מרוצים יעודי, ואינם דורשים ארגון מסובך לוגיסטיקה מורכבת. טיפוס גבעה (או טיפוס הר, אם אתם מעדיפים) שייך להגדרה הזו. מדובר באחת התחרויות המוטוריות המוקדמות ביותר בהיסטוריה של המכונית. סוג אחד של טיפוסי גבעה הוא למעשה תחרות עבירות – מוצאים גבעה עם שיפוע תלול במיוחד ומנסים לכבוש את הגבעה באמצעות מפלצות-שטח אימתניות. אבל אנחנו מדברים על סוג אחר של טיפוסי גבעה, שהוא תחרות מהירות: בוחרים כביש מתפתל העולה על דופן גבעה או הר, סוגרים אותו לתנועה, מגדירים נקודת זינוק וסיום, ומכאן ואילך זה ענין של הנהג ורכבו נגד השעון. זה נראה נהדר, קל לביצוע... מה צריך יותר? לא מכבר הבאנו לכם דיווח-וידאו של ניצן רז אודות תחרות טיפוס-הגבעה המפורסמת מכולם, פייקס פיק, ולפני כן גם הראינו לכם את הסרט הנפלא של פיז'ו מפייקס פיק, Climb Dance מלפני 20 שנה.
בקטע הוידאו הפסיכוטי ושורף-הפיוזים שהבאנו הפעם אנו שמחים להכיר לאלו מכם שעדיין לא צפו בו – מדובר בקליפ מוכר למדי – את אלאן קסטלנה (Alain Castellana), נותן גז כאילו אין מחר, כאילו אין קירות-סלע, עצים ותהומות בצידי הכביש, וכאילו לא היה בן 53 בעת צילום קטע-הנהיגה הנפלא הזה. האקשן הטהור הזה צולם בתחרות טיפוס-הר במסגרת אליפות צרפת 2005, ליד העיירה Gemenos שבדרום צרפת מזרחית למרסיי. קסטלנה, יש לציין, זכה באליפות באותה שנה ומצפיה בקטע אפשר להבין למה.
וידאו: הגבעה הצרפתית
צילום: מנהל
אלאן קסטלנה עם המצלמה
המכונית בה נוהג קסטלנה היא נורמה M20, מכונית ספורט-אבטיפוס פתוחה של יצרן צרפתי קטן, עם מנוע 6 ציל' של ב.מ.וו M3 (המפרט מדבר על נפח 3.0 ל', ואם זה מדוייק מדובר במנוע M3 מסדרה E36, משנות ה-90) ששופר ל-400 כ"ס. היא מצויידת בתיבת הילוכים סקוונסיאלית ושוקלת כ-600 ק"ג.