פולקסווגן גולף החדשה ממשיכה במסורת השושלת ואוחזת בפסגת המכירות באירופה. בסיכום החציון הראשון של 2009 הצליחה פולקסווגן למכור 254,023 יחידות מהגולף, עליה של 12.7 אחוז בהשוואה לחציון הראשון של 2008.

במקום השני ונושפת בעורפה נמצאת הפורד פיאסטה החדשה אשר מכרה 243,340 יחידות, עליה מרשימה של 34.2 אחוז בהשוואה לשנה שעברה. אגב, זו הפעם השניה שהפיאסטה סגנית. הפעם הקודמת הייתה בתחרות מכונית השנה בה הייתה סגניתה של הזוכה, האופל איניסינה המצליחה.

במקום השלישי נמצאת הפיז'ו 207 אשר עברה מתיחת פנים בדיוק בתום החציון הראשון של 2009. ה-207 שכנעה 193,778 קונים להושיט ידם לכיסם ולרכוש אותה, אולם לא עצרה את הירידה של 20.6 אחוז במכירותיה בהשוואה ל-2008, האופל קורסה שמכרה 181,751 יחידות (ירידה של 14.1 אחוז) במקום הרביעי וסוגרת את החמישיה הראשונה, הרנו קליאו עם 144,512 יחידות, ירידה של 28 אחוז.

מהמקום השלישי ועד העשירי, רק הפיאט פנדה (במקום השמיני) הציגה שיעורי הצמיחה חיוביים במכירות בהשוואה ל-2008. כל היתר, מכרו פחות. הערה נוספת: כל המכוניות בעשירייה הראשונה הנן תוצרת של יצרן אירופאי וללא נציגות ליצרני המזרח או היבשת החדשה.

אפרופו יצרנים, פולקסווגן הנה הגדולה ביותר באירופה מבחינת היקפי מכירה עם 842,787 יחידות שנמכרו, עליה של 0.7 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, והיא היצרן היחיד בעשרייה הראשונה עם שיפור במכירות משנה שעברה. במקום השני פורד עם 666,548 יחידות, ירידה של 3.6 אחוזים בהשוואה ל-2008 ולאחר מכן אופל-ווקסהול מבית ג'נרל מוטורס לשעבר עם 557,739 יחידות וירידה של 16.8 אחוז.

שיפור או סמני יציאה מהמשבר, לאופטימיים שבינכם, ניתן למצוא בהשוואת המכירות בין חודש יוני 2009 לחודש יוני 2008. מחצית מעשרת המכוניות הנמכרות ביותר ביוני 2009 מכרו יותר מאשר ב-2008.