"קבוצת ישראכרט ממשיכה להרחיב את תחומי פעילותה בנושא האשראי החוץ בנקאי ונכנסת לראשונה לתחום הליסינג למגזר הפרטי בישראל", כך הודיע היום דב קוטלר, מנכ"ל קבוצכת ישראכרט. ישראכרט חברה לארגון הקניות של משקי הקיבוצים (השייך ל-264 קיבוצים) להקמת חברת ליסינג משותפת שנקראת 'ישראcar'. החברה החדשה תפנה למגזר הפרטי ו"תציע תוכניות ליסינג ייחודיות ללקוחות פרטיים בתנאים דומים למגזר העסקי". היקף ענף הליסינג למגזר הפרטי מוערך בכ-3 מיליארד שקלים בשנה.
משה מרום, מנכ"ל קבוצת משקי הקיבוצים, אמר היום כי "לאור צמצום האשראי הקיים היום בשוק הליסינג, חברה בבעלות של שני גופים בעלי גב כלכלי יציב ויכולת גיוס הון, יכולה לגרום לשינוי בתרבות השימוש ברכבים בישראל".

ישראcar תציע את תוכנית הליסינג החדשה לרכב "חדשה לתמיד" לתקופה של עד שלוש שנים בתשלום חודשי נמוך המותאם באופן אישי ללקוח, בתנאים דומים לעסקאות הניתנות למגזר העסקי, בניכוי מרכיבי אחזקת רכב ובאופן המאפשר ללקוח להשתדרג למכונית חדשה עם סיום העסקה בקלות ובנוחות, מבטיחים בחברה החדשה.

על-פי ההסכם בין שני הגופים, משקי הקיבוצים, באמצעות חברת הליסינג שבבעלותה ('משקי ליסינג') תהיה אחראית על הצד של תפעול העסקה ללקוח, וחברת ישראכרט תהיה אחראית על בחינת האיתנות הפיננסית של הלקוח ומימון חלקו בעסקה. במסגרת העסקה יונפק ללקוח כרטיס האשראי החוץ בנקאי של קבוצת ישראכרט, "ישראכרט more".

מנכ"ל החברה החדשה – ישראcar – אמיר מרקוביץ, מסביר כי הלקוח ישלם דמי מפתח בתחילת התקופה בגובה של 20-30% ממחיר הרכב ודמי שימוש חודשיים בעלות השווה לירידת הערך של הרכב, בתשלומים נוחים המותאמים ליכולתו הכלכלית של כל לקוח.
עם סיום התקופה תעמוד בפני הלקוח האפשרות לרכוש את הרכב בכ-50% ממחיר הרכב ההתחלתי, או להתקדם לרכב חדש.
השיטה מאפשרת שימוש בכלי רכב חדש והחלפתו בכל שלוש שנים, מבלי לדאוג למכירתו וירידת הערך, תוך הנאה מהשימוש ברכב עצמו. בנוסף שוקלת החברה להעניק "שירותים נוספים" אודותיהם לא נמסרו פרטים.

ישראcar מתכוונת להציע מגוון רחב של כלי רכב – מסופרמיני קטנות ועד למכוניות מנהלים יוקרתיות. בשלב זה תציע החברה את שירותיה משני משרדים – האחד בתל-אביב, השני בחיפה.