האוצר נערך לקראת חידוש מכרזי רכישת הרכב הממשלתי בסיוע חברת הביטוח הממשלתי "ענבל". כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" החליט האוצר שלא לחדש את חוזי הליסינג, שבמסגרתם סופקו לממשלה כלי רכב פרטיים בשלוש השנים האחרונות, ובמקום זאת לחזור למתווה של רכישת כלי רכב במזומן וניהול עצמי. האוצר מתכוון להפריד בין מכרז הרכישה של כלי הרכב, שיבוצע על ידי מינהל הרכב, לבין מכרז התחזוקה של כלי הרכב אותו תערוך חברת הביטוח "ענבל", שפועלת גם מול השוק הפרטי.

ל"גלובס" נודע כי לאחר קבלת הצעות מחיר מיבואני הרכב, שמשווקים דגמים רלוונטיים, ועריכת סינון ראשוני יוצגו למועמדים דרישות נפרדות בתחום התחזוקה והשירות כאשר השקלול הסופי יבוצע על פי ההצעות בשני התחומים. הרכש הממשלתי צפוי להתחיל רק לאחר אישור התקציב והוא צפוי לכלול בשלב הראשון מאות מכוניות, שמיועדות לצרכים דחופים למשרדי הממשלה. בהתאם לתנאי התקציב יורחבו המכרזים גם לשאר הצי הממשלתי, שמונה אלפי יחידות.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי החשב הכללי אישר לשכור עבור מספר שרים בממשלה החדשה מיניוואנים אמריקנים מטיפוס "גראנד וויאג'ר" בשכירות חודשית, על תקן של רכבי שרד צמודים. המיניוואנים סופקו על ידי חברת ההשכרה "אלדן", שלה יש חוזה עם הממשלה. יצוין כי החשב הכללי הביע בעבר עמדה נגד רכישת רכבי שרד חדשים לחברי הממשלה המורחבת ואמר כי יימצאו לשם כך פתרונות בצי הרכב הקיים. ריבוי השרים בממשלה החדשה מאלץ כיום למצוא פתרונות שונים לאספקת רכב צמוד, כולל רכבי שרד, שהיו בשימוש שופטים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי כל מכרזי ההצטיידות ברכש נבחנו משפטית ויבוצעו בהתאם לפסיקת בג"ץ, שהורה להפריד בין רכישת כלי הרכב לבין התחזוקה שלהם ולא בהכרח לרכוש את השניים מהיבואנים. ביחס להצטיידות במיניוואנים נמסר מהאוצר כי "מדובר ביחידות בודדות שנועדו לתת מענה לשרים עם משפחות ולצרכים הבטיחותיים, שכוללים לעיתים מאבטח ברכב".