בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נענה לבקשת הנהלת רכבת ישראל והוציא צו מניעה המורה להפסיק לאלתר את השביתה ברכבת. מרכבת ישראל מחכים כעת לראות, האם העובדים שהחלו בלילה בשביתת פתע יכבדו את החלטת בית הדין. מהרכבת נמסר כי "בהתאם להוראת בית הדין, חייבים כל עובדי החברה לחזור לעבודה תקינה ולאפשר המשך נסיעתן של כל הרכבות ללא הפרעה וכן להמשיך בכל העבודות הנעשות באופן שגרתי ללא עיצומים".נזכיר כי עובדי הרכבת פתחו בשביתה פתאומית במחאה על סכסוך עם ההנהלה. בסמוך לחצות מימשו העובדים את איומם ומנעו את יציאתה של רכבת הלילה מחיפה לכיוון נמל התעופה בן גוריון. יצוין כי עוד קודם לכן ובמהלך היום הורגשה האטה בתנועת הרכבות בקווים מסוימים על רקע שיבושים בהם נקטו העובדים.

אנרכיה
בהסתדרות הגיבו הבוקר (יום ה') בזעם על מה שהם מכנים "שביתה פראית ובלתי חוקית של הוועד הצפוני של רכבת ישראל". בכיר בארגון אמר היום ל'גלובס', כי "מדובר באנרכיה של ממש ואם בוועד העובדים רוצים להתנהג כמו פיראטים, אז יש לזה גם מחיר". לדבריו, "לא רק שההסתדרות לא קבלה התרעה על מהלך השביתה, אלא שאנשי הוועד אף נתקו עמה כל קשר ועברו לדממת אלחוט. מעבר לזה, עד לרגע זה בהסתדרות לא יודעים מה היא העילה לשביתה".

הבכיר טוען שיש במהלך משום יריקה לבאר משום שוועד עובדי הרכבת עוד יצטרך את ההסתדרות במאבקים מוצדקים בהמשך, אבל את השביתה הנוכחית אין לנו שום דרך או כוונה להצדיק משום שהיא לא חוקית. יצוין כי בית הדין לעבודה בחיפה, דן בשעה זו בבקשת הנהלת רכבת ישראל להוציא צו מניעה כנגד השביתה ולהחזיר את העובדים לעבודה סדירה.

הרקע לשביתה
מי שעומד מאחורי השביתה הוא ועד התנועה של רכבת ישראל, אחד הועדים הפנימיים החזקים ברכבת, אך לא ועד העובדים המרכזי. הרקע לשביתה הוא המתיחות בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים; מתיחות שגברה בימים האחרונים בעקבות מעצרם של ראשי הוועד – יו"ר וועד העובדים וסגנו – החשודים בקבלת טובות הנאה.

בוועד העובדים טוענים כי הנהלת הרכבת מנסה לנצל את הסיטואציה לביצוע שינויים ארגוניים נוספים ולהביא לפיטורים של עוד עשרות עובדים. כזכור, מנכ"ל הרכבת, חקי הראל, אמר בשבוע שעבר כי הרכבת מעוניינת להרחיב את מבצע הפרישה ולהוציא לפנסיה מוקדמת עוד 30-40 עובדים.

מנגד, גורמים בהנהלת הרכבת רמזו כי בכירים בוועד מסיתים את העובדים כנגד ההנהלה על רקע מעצרם של ראשי הוועד. "יש גורמים שמעוניינים בהסלמה ברכבת כדי לטשטש את מחדליהם". אומרים בהנהלה.

הכתבה מתוך מערכת אתר גלובס