כשנה לאחר הצגתה מתחילה סקודה ישראל בשיווק הסופרב החדשה. האיחור בנחיתה נובע מכך שייצור הגרסאות האוטומטיות החל רק בספטמבר. בכל מקרה הציפיות מהמכונית גדולות; "כל השקה שעשינו בשנים האחרונות הייתה מנוף אדיר למותג ולמכירות, כמו ברומסטר ובפאביה" מסביר קובי בלום ראש המותג, "ואנחנו רוצים לשחזר הצלחה כזו גם בתחום רכבי המנהלים. זה לא יכול להגיע לממדי המכירות של הרומסטר אבל זה ייתן תרומה נאה לתדמית". בלום אינו מוכן להתחייב על כמויות (בגלל המצב הנוכחי) אבל מצפה למכירת "מאות מכוניות" ולא לטפטוף ב'בודדות' כמו בדגם היוצא. זאת בגלל תג מחיר תחרותי בהרבה שמתחיל עתה ב-157,900 לעומת כ-185,000 שקלים בעבר.
בלום מסביר את ירידת המחיר גם בשינוי מדיניות היצרן שבעבר כיוון את הסופרב לתחום היוקרתי. "היום הוא מכוון אותה לתחום המנהלים ואנחנו מתחרים בכל הקשת של קבוצה 5 - ממאזדה 6 ומונדיאו (שנמכרות גם בקבוצה 4) דרך פולקסווגן פאסאט והונדה אקורד".

המכונית היוצאת עשתה היסטוריה כאשר נבחרה במכרז שרי ממשלת ישראל, ובצ'כיה היו מאוד גאים בכך. המכונית החדשה תמשיך את קודמתה. "זה דגם ממשיך", מסביר בלום. "התנאים בו נותרים דומים והשרים יקבלו את גרסת ה-3.6 ליטר".
מכונית הדגל החדשה של היצרן הצ'כי כבר לא נראית כמו פאסאט שנמתחה והיא כוללת דלת חמישית מתוחכמת עם פתיחה מפוצלת (ניתן לפתוח רק בגאז' או את כל החלון). היא מגיעה לכאן עם תיבות ה-DSG ושלושה מנועים: 1.8 מוגדש (160 כ"ס, 7 הילוכים), 2.0 ליטר דיזל (170 כ"ס, 6 הילוכים), ו-3.6 ליטר (260 כ"ס, 6 הילוכים) שתשודך למערכת הנעה כפולה.
המכונית החדשה תוצע בשתי רמות גימור כאשר גם הבסיסית ('אמבישין') עשירה וכוללת 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע, וחישוקים קלים. גרסת ה'אלגנס' המצוידת יותר תכלול 2 כריות אוויר נוספות וכן ריפוד אלקנטרה מהודר, פנסי קסנון, חישוקים גדולים יותר, מערכת חניה אוטומטית (המוכרת מדגמים נוספים של הקונצרן) ועוד.
המחירים יחלו כאמור ב-157,900 שקלים עבור גרסת ה-1.8 ליטר בנזין או 181,900 שקלים לדיזל (רמת הגימור הגבוהה יותר תעלה 15,000 שקלים נוספים). גרסת ה-3.6 תעלה כ-230,000 שקלים. בעתיד עשויה להגיע גם גרסת הדיזל הזולה יותר (140 כ"ס) ואולי אפילו הקומבי (סטיישן) אשר תוצג בקרוב. בארסנל של סקודה קיימת גם גרסת 1.4 ליטר כפולת מדגשים זולה עוד יותר אולם זו תגיע רק - אם וכאשר - תקבל תיבה אוטומטית.
ומה עם המוניות? כמו שנהגו בפאביה גם את הדגם הזה אנשי סקודה ישראל אינם מתכוונים להפנות לתחום. "האוקטביה היא זו שמכוונת למוניות וזו מדיניות היצרן. אני לא אומר שהסופרב לא תימכר לעולם למוניות אבל זו התפיסה האסטרטגית כרגע של היצרן".

הכל על סקודה סופרב באתר