לא, זו לא עבודת פוטושופ. הרכב הזה, שנראה כאילו מכבש דחס אותו משני עבריו, הוא אמיתי, בדרך לייצור (אצל פרודרייב, תאמינו או לא), אפשר להזמינו כבר היום – והמפרט שלו הוא אולי המפתיע ביותר בו נתקלתם אי-פעם. הכלי המשונה הזה מכונה ^טנגו^, והוא פותח על ידי חברת Commuter Cars השוכנת בוושינגטון. אורכו כ-2.5 מטרים, גובהו 1.5 מטרים, ורוחבו – מטר אחד בלבד, והוא מיועד לשני נוסעים, היושבים זה מאחורי זה כמו באופנוע. עם ממדים כאלה (ומראה כזה), הניחוש הטבעי הוא שמדובר במכונית קלילה לשימושים עירוניים, מעין קלנועית-למתקדמים, במיוחד כאשר מגלים שמדובר ברכב מונע-חשמל... ובכן כן, עם הממדים שלו קל מאד להשתחל בתנועה צפופה ולמצוא חניה בכל חור (בארה^ב מותר לחנות עימו בניצב למדרכה), והוא אכן מיועד עקרונית לסביבה אורבנית, אבל יש לנו הרגשה שאף אחד לא ירכוש את הטנגו בשביל לקפוץ לפיצוציה השכונתית. שימו לב: ה^קלנועית^ הזו שוקלת למעלה מטונה, מאיצה מ-0 ל-60 מייל לשעה בתוך 4 שניות, ומגיעה למהירות מירבית של 240 קמ^ש (אם ממש רוצים, אפשר לקצר או להאריך את יחס-ההעברה – יש 10 אפשרויות – כדי לקבל תאוצה פסיכוטית עוד יותר, או מהירות מירבית המתקרבת ל-280 קמ^ש....). ולמרות הפרופורציות הגבוהות והצרות, הכלי הזה יודע גם לנסוע לא רע בפניות, כפי שניתן להתרשם מסרט-וידאו המוצג באתר החברה – ולמראית עין בניגוד לכל הגיון פיזיקלי. המפתח לביצועים יוצאי-הדופן, כמו גם ליכולת לייצר G בסיבובים, נעוץ במקור האנרגיה של הטנגו: מערכת מצברים במשקל כולל של 500 ק^ג (מתוך משקל כולל של 1,135 ק^ג). העוצמה החשמלית הזו מפעילה שני מנועי זרם-ישר המניעים את הגלגלים האחוריים. צמד המנועים מסוגלים להעביר יחד עד 600 קילוואט – הספק מירבי של כ-816 כ^ס! מרשים עוד יותר הוא המומנט המירבי (שמתקבל, כהרגלם של מנועים חשמליים, ב-0 סל^ד): לא פחות מ-140 קג^מ... אמא'לה! אותם מצברים ממוקמים ברצפת הרכב, וזה ההסבר ליציבותו המפתיעה – חצי טונה הממוקמת נמוך מאד ומפוזרת היטב לאורך ולרוחב הכלי. נקודת תורפה היא טווח הנסיעה: בין 80 ל-130 ק^מ בלבד. הטנגו ערך הופעות בתערוכות רכב שונות בארה^ב בשנים האחרונות, והתגובות הביאו את החברה להחלטה על ייצור ראשוני בהיקף מוגבל, בדרך לייצור מסחרי המוני. בסוף 2004 נחתם הסכם עם חברת פרודרייב המהוללת, אשר תייצר בבריטניה את המכוניות הראשונות לפי הזמנה, ובקצב של עד 100 בשנה. הדגם נקרא T600 (לאמור 600 קילוואט, כמובן), והמחיר – שבו חזק – הוא 85,000 דולר. ספר ההזמנות נפתח ממש בימים אלה, והאספקה אמורה להתחיל לקראת סוף השנה. בהמשך מתכוונת החברה, כאמור, להגיע לשלב מסחרי רציני עם ייצור המוני, אך לכך ידרש עוד זמן ובעיקר השקעה כספית גדולה בהקמת פס-ייצור. החברה עוסקת בגיוס מימון לאותו שלב, שכנראה לא יתרחש לפני 2008. אז יוצעו שני דגמים עם מפרט קצת שונה ומעט פחות מטורף: ההספקים יהיו שפויים יותר והבלמים, כמו ברכבי כלאיים, יהיו רגנרטיביים – דהיינו אנרגיית הבלימה תשמש לטעינת המצברים ולהגדלת טווח הנסיעה. הראשון שיצא לשוק הוא ה-T200, הנקרא כך בשל ההספק המירבי של 200 קילוואט (272 כ^ס) – שעדיין מספיק להגיע ל-60 מייל לשעה בתוך 5 שניות. בדגם זה ההנעה תהיה כפולה, באמצעות מנוע חשמלי בעל הספק של 50 קילוואט בכל גלגל. המחיר המיועד לצרכן: 40,000$. שנה מאוחר יותר יצא לשוק ה-T100, עם מערכת הנעה שהיא למעשה מחצית מזו של ה-200: שני מנועים חשמליים, כל אחד עם 50 קילוואט, כשניתן יהיה לבחור בין הנעה קדמית או אחורית. כאן כבר ידרשו 7 שניות כדי להאיץ ל-60 מייל לשעה, אך המחיר יורד לכ-19,000$.