בסופו של דבר, קבוצת פרארי עשתה את מה שבמונזה, יותר מבכל מקום אחר, היא ממש חייבת לעשות: מירוץ פחות-או-יותר מושלם באוטודרומו ההיסטורי, מקומות 1-2, ועוד שיא לרשימה הגדלה והולכת של מיכאל שומאכר.
ההתחלה דווקא לא היתה ממש מוצלחת, כאשר לשיקיין הראשון בסוף הישורת האימתנית נכנסו שתי מכוניות הוויליאמס בזו אחר זו לפני שתי הפרארי. ראלף שומאכר חתך את השיקיין, עקף את מונטויה (עם זינוק גרוע מהפול) ועבר להוביל, אבל תוך שלוש הקפות שבק מנוע הב.מ.וו שלו חיים. בריקלו, שעקף את מ. שומאכר בזינוק, נטל את ההובלה ומכאן ואילך לא שמט אותה עד לסיום. מונטויה נאלץ לפרוש הקפות ספורות מאוחר יותר עם – כנראה – עצם-עצה שבורה באחד המתלים, ובכך השלים יום מאכזב במיוחד לקבוצת וויליאמס אחרי סוף-שבוע שעד אז התנהל למופת.
בחזית, נקט שומאכר בטקטיקה של עצירת-תדלוק אחת לעומת שתיים של בריקלו, אבל זה לא הספיק – ובסיום, היה ברור שהנחיות קבוצתיות מנעו עימות ישיר בין שני הנהגים. בריקלו ושומאכר חצו בתהלוכה את קו הסיום של הגרנד-פרי האחרון באירופה לשנה זו, כשעשיריות בודדות מפרידות ביניהן – ועולם-ומלואו עומד בינם לכל השאר: כל השאר הנהגים במירוץ פיגרו ב50 שניות ומעלה אחרי המנצחים. לבריקלו היה זה הנצחון הרביעי בלבד בקריירה, ולשומאכר הספיק המקום השני כדי להציב את מנין נקודותיו העונה על 128 – שיא חדש בפורמולה 1, והיד עוד נטויה.
אבל הסיפור של היום שייך לאדי אירויין ולקבוצת יגואר. אחרי תפקוד נאה בשלב הדירוג הראה אירויין שהרמה הטובה של הקבוצה, תחת ניהולו של ניקי לאודה, לא היתה מקרית, והוא סיים שלישי – פודיום ראשון לו וליגואר העונה. פדרו דה לה רוסה, לעומת זאת, זינק רע וירד למקום 15 בפתיחה; תוך כדי נסיונות התקדמות מעלה היה מעורב בהתנגשות עם פליפה מאסה (סאובר), שמאוחר יותר נקבע כאשר באירוע. זה לא עזר לספרדי שנאלץ לפרוש.
יום טוב באופן יוצא דופן היה לקבוצת רנו, שהשיגה מקומות רביעי וחמישי – הפתעה נעימה אחרי קוואליפיינג רע, שהציב את טרולי ובאטון במקומות 11 ו-17 על הגריד. את הנקודה האחרונה צבר אוליביה פאניס לקבוצת באר, במקום השישי.
גם קבוצת מקלארן תעדיף לשכוח את גרנד-פרי איטליה 2002. חלום-הבלהות של כל מנהל קבוצה התרחש כבר בפתיחה, כאשר קולטהארד התנגש מאחור ב... רייקונן בן קבוצתו ונאלץ לרדת לפיטס להחלפת חרטום המכונית. בהמשך הצליח לטפס עד מקום שביעי, והחמיץ במעט השגת נקודות. ריקיונן מצידו המשיך אחרי ההתנגשות, אך פרש בהקפה ה-30 עם תקלת מנוע.

תוצאות: גרנד-פרי איטליה (סיבוב 15 מ-17)
1 בריקלו (פרארי)
2 מ. שומאכר (פרארי)
3 אירויין (יגואר)
4 טרולי (רנו)
5 באטון (רנו)
6 פאניס (באר)

דירוג נהגים
1 מ. שומאכר (פרארי) 128
2 בריקלו (פרארי) 61
3 מונטויה (וויליאמס) 44
4 ר. שומאכר (וויליאמס) 42
5 קולטהארד (מקלארן) 37
6 רייקונן (מקלארן) 20
7 באטון (רנו) 13
8 אירויין (יגואר) 8
9 טרולי (רנו) 7
10 היידפלד (סאובר) 7

דירוג יצרנים
1 פרארי 189
2 וויליאמס 86
3 מקלארן 57
4 רנו 20
5 סאובר 11
6 יגואר 8
7 ג‘ורדן 7
8 באר 6
9 מינארדי 2
10 טויוטה 2