חברת UMI, יבואנית אופל, השיקה אתמול ( יום ד', 14.8) בישראל את הגרסה החדשה של וקטרה, המשפחתית הגדולה של החברה. הוקטרה החדשה, שהוצגה בתחילת 2002, גדולה בכל ממד מהדגם הקודם ומיישרת קו עם הממדים המקובלים בקטגוריה - אם-כי אינה צמודה לגדולות שבקבוצה. הוקטרה משתרעת על בסיס גלגלים של 270 ס"מ (כמו הפאסאט וה-406). המנוע, בנפח 2.2 ל' (147 כ"ס), מוכר לנו מהדגם היוצא (ומעוד דגמי אופל), אך הוא משודך לתיבה אוטומטית חדשה בת חמישה הילוכים, עם תפעול טיפטרוניק. עוד כולל המפרט הטכני: תגבור אלקטרו-הידראולי להגה, דוושת תאוצה על-חוט ועוד חידושים. רשימת האבזור ברמות הגימור קומפורט כוללת ארבע כריות אוויר ועוד שני וילונות צד, מערכות עזר לבלימה, ESP, אבזור בטיחותי נוסף, תפעול אוטומטי לחלונות, קיפול מראות ועוד. ברמת אלגנס, נמצא גם מערכת שמע אינטגרלית עם הפעלה מההגה, בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט, וילון אחורי מופעל חשמל ופנסי ערפל. נסיעת ההתרשמות הקצרה יחסית, הפגישה אותנו עם מכונית סולידית, עשויה היטב, ובגרסת האלגנס בה נסענו מצוידת ברמה גבוהה. דו"ח ראשוני מספר על רמת נוחות סבירה ביציאה המשובשת מאילת, ועל אופי פעולה רך של המתלים תחת עומס בפניות, כזה, שלמרות ריסון נאה של המרכב, מפגין כי מתכנני הוקטרה לא חשבו על הצטיינות יתירה בכבישים מתפתלים. להגה החשמלי, מתכון נדיר בקטגוריה, היה משקל נאה, אך הוא נעדר כל יכולת לספק היזון חוזר כלשהו לנהג. ואופי זה מתחבר היטב לאופי הפעולה של יחידת הכוח. מנוע חלק ונעים (אם כי נשמע יותר מדי בסל"ד גבוה), הילוכים ארוכים (בחמישי ב-100 קמ"ש המנוע סובב ב-2000 סל"ד). תפעול הטיפטרוניק נעים והשילוב רך, אך במספר פעמים העסק התבלבל (ראשון שסירב להשתלב לשני, חוסר נכונות לקיק-דאון בשלישי). בקיצור: הוקטרה מכוונת לנהיגה ונסיעה רהוטים, נינוחים וללא ריגושים. אותה שהייה קצרה מספרת גם על רמת הגשה גבוהה של פנים הרכב; עם פלסטיק שלא צייץ, וטיפול יעיל באוושות הרוח, הוקטרה היא מכונית שקטה. בקיצור: אופל וקטרה החדשה, מנסיעת התרשמות קצרה היא משפחתית-גדולה טובה בהחלט. הבעיה היא במחיר. הקומפורט, במחיר הקרוב מאוד ל-160,000 ש"ח, מצוידת אמנם באופן עשיר מדי, אך מחירה - בוודאי ביחס למתחרים הרבים, שחלקם מוצלח מאוד - בהחלט לא נמוך. רמת האבזור הגבוהה יותר, 'אלגנס', מביאה את הוקטרה לתחום ה-180,000 ש"ח. "זוהי מכונית גרמנית ואנחנו מתכוונים להתחרות ישירות במכוניות גרמניות" אמרו אנשי UMI והוסיפו כי הם מכוונים ישירות מול פולקסווגן, והם בהחלט מתכוונים להתמודד עמה ואף לעבור אותה. אולי זה המקום לציין כי עדכון מחיר הפאסאט בגלל עליית ערך היורו הביא להאטה חזקה במכירות דגם זה. בנוסף, אופל אינו פולקסווגן. אנשי UMI יצטרכו לשדרג את מעמד המותג בד בבד יחד עם מכירת הדגם החדש עם תג המחיר הנ"ל. לא פשוט, מה גם שמטרת היבואן היא למכור 1000 יחידות בשנה, מה שנראה בשלב זה כאופטימיות יתירה.