רבים טוענים כי ב-Boesch הגיעו לשלמות בתכנון ובניית סירות המיועדות לאגמיםשיתופי פעולה בין יצרניות שעונים מובילות למותגים אליטיסטיים מתחומי הרכב, התעופה והשייט אינם עניין חדש. לא פעם ניתן לגלות באמצעותם פנינים של ממש, מן הסוג שרק קמפיין בי"ל או חשיפה מיוחדת אחרת יביאו מותגים אלו לידיעת כלל הציבור.
מעטים מכירים את יצרנית הסירות 'בוש' (Boesch – לא להתבלבל עם ענקית מערכות העזר לתעשיית הרכב וכלי העבודה הגרמנייה Bosch...) הממוקמת על גדות אגם ציריך שבשוויץ. למען האמת – אם אינכם נמנים על בעלי הממון השוויצרים – ובמקרה גם אינכם בעלי אחוזה על גדות אגם פסטורלי כזה או אחר – לא היתה לכם סיבה ראויה להכיר מותג איזוטרי שכזה.
IWC ו-Boesch – שת
צילום: מנהל
Boesch אינה מפרסמת מחירון רשמי אך הערכות מדברות על כ-150,000 יורו כהתחלה, תלוי בדגם כמובן...

אבל, בדיוק לשם כך יש את אותם השת"פים שציינו, ולא בכדי בחרה יצרנית שעוני העילית השוויצרית IWC, שאותה מכירים כבר יותר, ובכל העולם – מבאזל, דרך בנגקוק, תל אביב ועד לדובאי – להקדיש סדרת שעונים מוגבלת ל-Boesch.
'בוש' מייצרת סירות אגמים איכותיות ביותר, בעבודת יד מוקפדת, מאז שנות ה-20' של המאה הקודמת. כמות הייצור השנתית עומדת על לא יותר מ-30-35 יחידות, כאשר בכל אחת מהסירות היוצאות את המפעל הושקעו לפחות 2,000 שעות עבודה. סירות העץ הקלאסיות של 'בוש' מיועדות בעיקר לקהל מצומצם המתגורר על גדות אחד מהאגמים הרבים המעטרים את שוויץ, כאשר במשך השנים גדל מעגל הלקוחות והגיע פה ושם אף לגרמניה, אוסטריה וסקנדינביה. בסה"כ מכרה החברה הקטנה משוויץ עד כה כ-3,700 סירות, כאשר לאחרונה יש אף סירה מונעת במנוע חשמלי בהיצע. סירות 'בוש' מיוצרות מעץ, בשיטות שכבר קשה למוצאן בימינו, כאשר סימן ההיכר המיוחד של המפעל הוא עיבוד עץ המהגוני המיוחד, לכדי קבלת ברק אדום-חום מיוחד וברמת איכות והתאמה כמעט חולנית. החברה, אגב, נמצאת בבעלות אותה המשפחה זה הדור הרביעי. מחירים, אגב, אינם מסוג הפרטים שמדברים עליהם בפרהסיה אצל 'בוש'. הערכות מדברות על משהו שווה ערך לאיזו מרצדס S-קלאס בריאה כהתחלה, לדגמים ה"בסיסיים"...
IWC ו-Boesch – שת
צילום: מנהל
תמורת 6,100 יורו בלבד, תוכלו גם אתם להיות בעליהם הגאים של Boesch. אמנם קצת יותר קטנה ושלא יודעת לצוף – אבל לפחות מראה את השעה...

הסדרה המיוחדת של IWC נקראת IWC Aquatimer Chronograph Edition Boesch ובגב השעונים מוטבעת לוחית מהגוני מלוטשת – בדיוק מאותו הסוג המשמש את אנשי 'בוש' בייצור סירותיהם – עם הטבעת הלוגו המיוחד ומדחף סירה בתוכו. חדי העין יבחינו כי גם קצות המחוגים (!) מעוטרים באותו העץ המשובח. המנגנון האוטומטי המורכב בשעון – המיוצר כמובן בעבודת יד אף הוא... – מאפשר פעולה סדירה של השעון גם למשך 44 שעות ללא תנועה. השעון עשוי פלדת אל-חלד משובחת – כיאה לשעון שאמור לתפקד גם בסביבה רטובה – הוא עמיד בצלילה עד לעומק של 1,200 מ' (לא ממש שימושי, אבל שיהיה...), הרצועה עשויה גומי טבעי (קאוצ'וק) והמחיר באירופה עומד על 6,100 יורו.
לא נמסר לכמה יחידות הוגבלה הסדרה, אבל תוכלו לרכוש אחד גם אם אינכם מחזיקים בסירה מתוצרת Boesch...