בתחזיות מזג האוויר החזאי תמיד מדבר על כך וכך מעלות בצל. אבל מה זה עוזר לנו כשאנחנו בים, ואין צל בסביבה? לא סתם תעשיית אוהלי הצל והצליות תופסת תאוצה בקצב מהיר בארץ...

תיאור המוצר
הנירוונה הוא אוהל צל בפתיחה מהירה. משמע מבחינת השלד (צינורות פיברגלס) מדובר באוהל לכל דבר ועניין, אך הוא פתוח בצדדים כדי לאפשר לרוח לזרום בחופשיות (וכדי לאפשר שדה ראיה בלתי מופרע לפיקוח על הילדים). האוהל כולל גם שני קירות צד פריקים.
שטח הרצפה של הנירוונה הוא 2.4X2.4 מטרים וגובהו 1.5 מ'. משקלו 4 ק"ג והוא ארוז בתיק עם ידיות נשיאה. האוהל עשוי בד פוליאסטר 185T, הרצפה עשויה בד PE120G.

היבואן: גורו
דגם: נירוונה
מחיר: 650 שקלים
להשיג: בחנויות המטיילים והקמפינג.
מידע על דגמים נוספים ורשימת חנויות באתר www.guro.co.il

התרשמות הבוחנים
תיק הנשיאה של האוהל ארוך מאוד, ובחלק מהמכוניות הוא לא יכנס לתא המטען. אבל מעבר לזה מדובר בתיק קל לנשיאה, שלא מעיק יותר מדי לסחוב אל החוף. הפתיחה עומדת בהבטחה של "בן רגע", והיא קלה ופשוטה מאוד. ברגע שקולטים את העיקרון, פתיחת האוהל קלילה ומבוצעת בקלות גם על ידי אדם אחד.
האוהל גדול למדי, אבל כמקובל בתחום, מספר האנשים המוצהר קצת אופטימי – לחמישה יהיה צפוף בתוכו. אבל לשלושה מבוגרים, או שני מבוגרים ועוד תינוק שמשחק על הרצפה, יהיה מקום די והותר. האוהל גם גבוה מספיק כדי לאפשר ישיבה נוחה על כסא.
קירות הצד מאפשרים קבלת צל יעיל גם כשהשמש נמוכה יחסית, והעובדה שהם פריקים, ולכן ניתנים להעברה מצד לצד, שימושית מאוד כאשר שוהים באותו מקום לאורך זמן, וחוסכת את סיבוב האוהל בהתאם לתנועת השמש. האוהל כולל גם כיסי צד מרשת - שימושי לאפסון מפתחות/טלפון/ארנק, אבל היינו מעדיפים משהו אטום, שלא יחשוף את התכולה לעין כל.
האוהל מגיע עם כיסים גדולים בפינות, אותם ניתן למלא בחול/אבנים כדי למנוע ממנו לזוז כשנושבת רוח. אבל המבנה של האוהל גמיש יחסית, כך שבמקרה שנושבת רוח חזקה יש לקבע אותו בעזרת מיתרים (מגיעים עם האוהל) כדי למנוע ממנו לנטות.
יש לציין כי לאוהל צל יש יתרון על צליות קלאסיות (בד מתוח על תורן) בחופים צפופים בזכות העובדה שלא נדרשים חוטים ארוכים למתיחה, שהופכים למכשול עבור האנשים מסביב. הנירוונה גם קל בהרבה להקמה לעומת צליה קלאסית, אך מצד שני שטח הצל שלו קטן יותר מצליה באותו משקל/גודל נשיאה (אך עדיין מספק, כאמור).
לסיום, גם הקיפול והאריזה של הנירוונה קלים לביצוע, ויכולים להתבצע על ידי אדם אחד, אם כי בשלב ההכנסה לתיק נוח יותר אם יש עוד זוג ידיים.
פסק הדין
הנירוונה 5 אנשים הוא אוהל צל קל לנשיאה והקמה, עשוי היטב ומתוכנן חכם. אומנם 650 שקלים הם סכום מכובד, אך בהתחשב באיכות האוהל ובעלות השכרת צלית מטריה בים – שלא לדבר על הנזקים שבשהיה רצופה בשמש – מחירו סביר בהחלט.