”שלוש היו אהבותי"... כך נפתחה פעם כתבה שלי על מכונית שמאוד לא אהבתי. ומאחר ש"אדם קרוב אצל עצמו", אני מניח שהעתקה עצמית אינה נחשבת כגניבה ספרותית, אז אעשה זאת כאן ועכשיו. לא משום שאין לי דרך אחרת לפתוח את הכתבה הזו, אלא כי הפתיחה הזו נראית לי רלוונטית להפליא. אז, הנה זה בא.
שלוש היו אהבותי, ים, בנות ומכוניות. הסדר, אגב - כרונולוגי לגמרי. נזכרתי בזה כשישבתי על סירה ביום חסר רוח (זה טוב אם אינך מתכוון לגלוש) על אגם הכנרת המתכווץ לאיטו (וזה רע ללא קשר לכוונותיך). כל שלוש אהבותיי היו שם - הכנרת השקטה והחלקה, שתי בנות נאות עד מאוד ואופנועי ים.
נכון, אופנוע ים אינו מכונית - אבל ניסיתם פעם לנסוע עם מכונית על מים? וחוץ מזה, אל תטעו לחשוב שאופנוע ים המספק 300 כ"ס, כן, שלוש מאות(!), מאיץ פחות טוב ממכונית ספורט משובחת. רגע אחד אתה יושב, המנוע מטרטר ואתה מתקדם בזחילה על המים השקטים, ורגע אחרי זה, אתה לוחץ בידית ימין עד הסוף והמהומה מתחילה.
אופנועי הים החדשים של סידו - השקה מקומית (וידאו)
צילום: אסף רחמים | וידאו: אבישי חנן
מנוע הרוטקס מתחיל להסתובב, הסופר צ'ארג'ר דוחס אוויר ומשאבת הדלק מתיזה בנזין לבוכנות, רמת הרעש מטפסת, המנוע מתחיל לדחוס מים בפראות דרך צינורות הסילון האחוריים והכלי פשוט עף קדימה. אתה אוחז בכידון ומצמיד את רגליך בכוח לגוף האופנוע על מנת שלא תעוף אחורנית ומשאיר את הסירה והצלמים שאחריה מאחור. אחר כך אתה פונה במהירות שיא, מטה את גופך לכיוון הסיבוב, זה מתהדק פלאים, מתיישר ואז חולף אל מאחורי הסירה וחותך את השובל. אתה באוויר - עם האופנוע. איזה כיף.
כשהשמש מחממת אותך מדי, קיימות בפניך שתי אופציות - האחת היא לעצור, לכבות ולרדת לטבילה. היא ברורה, פשוטה ויעילה. אך בניגוד לסירה, על אופנוע הים קיימת בפנייך אופציה נוספת. אתה נכנס לסיבוב הדוק, מטה את הגוף לכיוון הסיבוב ומהדק עוד ועוד. כל זה עם מצערת יד ימין חצי לחוצה. כשאתה כבר ממש מסתובב על המקום אתה מגביר את המהירות, עוזב במהירות כדי שהחרטום יכנס למים ולוחץ שוב. האף נותר במים והזנב מסתובב סביבו במה שעל הכביש הייתי מכנס בשם "צלחת". רק שכאן, החרטום השקוע מעלה מים ישר עליך - מקלחת מופלאה וקרירה, תענוג צרוף.
סידו 2016. החדשות בהרחבה
מנוע. לסידו החדש מנוע רוטקס 1630 סמ"ק המצויד במגדש–על (סופר צ'ארג'ר). המנוע, גאה סידו לציין, מייצר 300 כ"ס, הספק הגדול ב–15% מזה של הקודם (260 כ"ס), בשעה שהנפח גדל רק ב–9% (מ–1495 סמ"ק). הגדלת הנפח נעשתה באמצעות הארכת מהלך הבוכנה. בנוסף, המגדש שופר ליניקת אוויר טובה יותר, ויחד עם תאי בעירה חדשים ומערכת הצתה משופרת, ניצולת הבעירה עדיפה בהרבה.
אופנועי הים החדשים של סידו - השקה מקומית (וידאו)
צילום: אסף רחמים | וידאו: אבישי חנן
"במה כל זה מתבטא?", אתם שואלים. התשובה פשוטה: "בכוח מתפרץ ובגמישות, המוצאים ביטוי גם בהאצה ממצב עמידה וגם בהאצות ביניים - למהירות תלת–ספרתית". ואם תשאלו, "באמת מרגישים בתוספת של 15% בהספק?", אענה ואומר כי "תוספת ההספק יחד עם תוספת המומנט מורגשים בהחלט. הכלים החדשים מהירים יותר, זריזים יותר ו... מהנים יותר מאלו שאותם החליפו".
מעצורים. למי שעוד לא יודע, לסי–דו יש יכולת עצירה. מדובר במעין מכסה קעור היורד אל מול פתחי הסילונים עם לחיצת הידית השמאלית. לחץ סילוני המים מופנה קדימה - מה שבולם את האופנוע במהירות גבוהה למדי. בסי–דו טוענים לשיפור של 50 מטרים במרחק העצירה בהשוואה לאופנוע שאין לו מערכת כזו (IBR).
אם לא הורדתם את הלחץ מהידית השמאלית, ולחצתם במקביל על הימנית, האופנוע יעבור לנסיעה אחורית. המעבר בין רכיבה קדימה לרכיבה לאחור נעשה על–ידי לחיצה על ידית ימין או שמאל, מה שמקל מאוד על יכולת התמרון של הכלים. כבר פגשנו במערכות אלו בסי–דו לפני שנים מספר, אולם הדור השני, שהוצג השנה, משפר עוד יותר את יכולת הבלימה והופך אותה לנוחה יותר - בכך שהיא נמנעת מלתקוע את חרטום הכלי למים.
אופנועי הים החדשים של סידו - השקה מקומית (וידאו)
צילום: אסף רחמים | וידאו: אבישי חנן
עוד אהבתי. עוד שינויים מבורכים בכלים נעשו בתחום הנדסת האנוש. לנהג יש שקעים באזור הברכיים שמאפשרים ללפות את הכלי בכוח. גם ידיות האחיזה והמצערות החדשות ממוקמות היטב ומפחיתות את העומס על כפות הידיים ומגבירות את הכיף.
דגמים. מנועי ה–300 כ"ס מורכבים בשלושה דגמים: RXP–X 300, RXT–X 300, GTX LIMITED 300; מחיריהם נעים בין 124,000 ל–129,000 שקלים; במבצע ההשקה הם מוצעים בהנחה של כ–8000 שקלים.
יאללה בלגן
נדמה לי שכתבתי מספיק פרטים. היום חמסין, הרוח המערבית, העולה בכינרת יומיום בימי הקיץ לקראת הצהריים, מבוששת לבוא. אני חוזר לגזגז. להתראות בשנה הבאה.
אופנועי הים החדשים של סידו - השקה מקומית (וידאו)
צילום: אסף רחמים | וידאו: אבישי חנן

מחירי הדגמים (לפני הנחה)
RXP–X 300 - מ-124,000 שקלים.
RXT–X 300 - מ-125,000 שקלים.
GTX LIMITED 300 - מ-129,000 שקלים.