קאדילק חשפה באירוע 'התחרות האלגנטית פבל ביץ'' (Pebble Beach Concours d'Elegance) שהתקיים בסופ"ש החולף, את קונספט אסקלה (Escala). דגם זה עתיד לייצג את קאדילק בקצה העליון של מכוניות הנוסעים ולבשר על שינוי כיוון בעיצוב הדגמים של מותג היוקרה האמריקאי.
הרבה יותר מאשר דגם
קאדילק מצהירה כי הדגם שיתבסס על האסקלה ימוצב מעל CT6, דגם הפאר שלה. ואם הדגם החדש יימצא מעל CT6 – המתחרה באודי A8, ב.מ.וו 7, יגואר XJ, לקסוס LS ומרצדס S – המשמעות היא שהוא עתיד להתחרות בדגמי פאר-על. יש לכך ביטוי גם בממדים; עם נתון אורך של 534.5 ס"מ, האסקלה ארוך ב-4.5 ס"מ מבנטלי פליינג ספר, קצר רק ב-5.5 ס"מ מרולס רויס גוסט וממש לא רחוק ממרצדס S מייבאך (545 ס"מ).
קאדילק אסקלה קונספט – מכונית גדולה, תכניות גדולות
צילום: מנהל
עם דגם זה מכוונת קאדילק להיכנס לטריטוריה האקסקלוסיבית ביותר במכוניות הנוסעים בה נמצאים כעת שני מותגים אייקוניים (בנטלי ורולס רויס) ונראה שמותג שלישי מכוון דרכו לשם (מייבאך; וראו ויז'ן 6 קונספט, שהוצג אף הוא בפבל ביץ').
סגמנט מכוניות הפאר "הרגילות", לא רק שכולל מספר מותגים גדול יותר, אלא צופה בכניסתו של מותג דרום קוריאני (ג'נסיס של יונדאי), כאשר קיה משגרת לשם דגם במפרט פאר מלא (K9), ואפילו אינה טורחת ליצור עבורו מותג יוקרה.
שוק הפאר-על אינו גדול, אך הפונטציאל העולמי אינו קטן והשוק הסיני, שאוהב יוקרה בקצה העליון שלה, הוא ענק. וכמובן, דגם כזה אמור לשדרג את מעמד המותג באופן משמעותי.
קאדילק אסקלה קונספט – מכונית גדולה, תכניות גדולות
צילום: מנהל
וגם: שפת עיצוב חדשה
קונספט אסקלה מגבה את המעמד המשודרג שקאדילק שואפת אליו עם עיצוב אלגנטי, מהודר – "מתוחכם", אם תרצו – וזה, אומרת החברה, יאפיין גם את דגמיה העתידיים. המרכב כאן משלב סדאן קלאסית עם חלק אחורי משופע יחסית ליצירת סדאן-קופה, ועושה זאת עם שילוב מקורי של קווי מתאר עגולים ומעט קווים מחודדים להדגשה. למעבר של מטה קאדילק מעיר המכוניות דטרויט לניו יורק הקוסמופוליטית, והמובילות בעולם העיצוב, יש כעת ביטוי גם במופע של מה שיהיה הדגם היותר נחשב שלה, והוא זה שיוביל את החברה לעשור הבא.
עם עיצוב זה קאדילק נפרדת מהעיצוב המזוות והבוטה שאפיין את דגמיה מזה 15 שנים, כאשר חלק מהמרכיבים שלו מצאו ביטוי כבר בדגם הפאר החדש שלה, CT6. סביבת הנהג מצטיינת בעיצוב נקי ובהופעה מתקדמת, מאופיינת במיעוט כפתורים ומתגים ובולטת עם צמד מסכי ענק.
בכל הקשור לטכנולוגיה, מדווחת קאדילק על מנוע V8 כפול-מגדשים חדש בנפח 4.2 ליטר, ועל משקל קל יחסית, גם בהתבסס על רצפת ה-CT6.
קאדילק אסקלה קונספט – מכונית גדולה, תכניות גדולות
צילום: מנהל