אלפא רומיאו סטלביו הוצג רשמית בלוס אנג'לס - אוטו

אלפא רומיאו סטלביו הוצג רשמית בלוס אנג'לס

רכב הפנאי הראשון של אלפא אמור להוות נדבך חשוב בחיזוק מעמדה ובכניסתה לארה"ב

אחרי שנים של הכרזות, הצהרות, שמועות, צילומי ריגול, קונספט (מ-2003!) ועוד כיו"ב – אלפא רומיאו מציגה את רכב הפנאי הראשון שלה, סטלביו. דגם זה אמור להגדיל באופן משמעותי את המכירות של המותג, להוות כלי חשוב בתהליך כניסתה של אלפא לארה"ב ולעשות זאת באמצעות אלטרנטיבה לכלים דומים של יצרני יוקרה אחרים, בעיקר אודי Q5, ב.מ.וו X3, יגואר F-Pace, מרצדס GLC ופורשה מקאן.
הסטלביו קרוי על שם מעבר ההרים המפורסם באירופה, ובכביש המוליך אליו לא פחות מ-48 פניות של 180 מעלות. כך שהשם מהווה גם הצהרת עקרונות בהקשר הדינמי. בהינתן הבסיס – רצפת ג'ורג'יו המשרתת את ג'וליה החדשה שעיקרה הנעה אחורית – יש למה לצפות.
אלפא פרסמה רק חלק מהמידות; האורך הוא 468 ס"מ (4 ס"מ יותר מאשר הג'וליה), הגובה 165 ס"מ ואילו נתון הרוחב כולל את המראות (216 ס"מ); כזכור, בסיס הגלגלים של הג'וליה הוא 282 ס"מ. ההופעה החיצונית האגרסיבית כוללת כמובן גריל משולש ויחידות התאורה מחודדות למראה. מהצד, חלקו האחורי של הסטלביו משתפל בצורה חדה, באופן קרוב לזה של רכבי פנאי-קופה. סביבת הנהג דומה מאוד לזו שבג'וליה, פרט לשינוי קל בעיצוב חלקו העליון של סיפון המחוונים (דשבורד).
המנועים זהים. הסטלביו יוצע בגרסת 2.0 ליטר טורבו עם 280 כ"ס, או בגרסת עלה-תלתן ירוק עם מנוע V6 בנפח 2.9 ליטר כפול מגדשים, עם 510 כ"ס. גם התיבה האוטומטית, עם שמונה הילוכים, זהה לזו שבג'וליה, ואלפא לא התייחסה לתיבה ידנית. מנועים נוספים, כולל 2.0 ליטר טורבו עם 200 כ"ס ודיזל 2.2 ליטר, יוצעו בהמשך.
בשלב ראשון יוצע הסטלביו רק עם הנעה כפולה, וזו מכוילת רוב הזמן להנעה אחורית. לסטלביו דיפרנציאל מוגבל החלקה, והרכב מעביר עד 50% מהתפוקה לגלגלים הקדמיים לפי צורך.
אלפא טוענת ליכולות דינאמיות גבוהות מהמקובל בקטגוריה. לשם כך ציידה אלפא את הסטלביו במתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלים רב-חיבוריים מאחור (עם ארבעה וחצי חיבורים, פטנט ייחודי לאלפא), בבולמי זעזועים אדפטיביים (לא נמסר אם תקניים או כאופציה) ובמערכת טורק-וקטורינג, המוצעת לראשונה באלפא. כמו כן, חלקי מרכב רבים עשויים אלומיניום, גל ההינע עשוי סיבי פחמן והבלמים בתלתן ירוק הם קראמיים – כל זאת לטובת הפחתת משקל ולשמירה על 'חלוקת משקל אופטימלית'.
מסמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו, נמסר כי הסטלביו ישווק בישראל ברבעון השני של 2017, ובתחילה רק בגרסת ה-280 כ"ס.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות