מיני בדרך לרכב חשמלי. פחות משבועיים לפני פתיחת תערוכת פרנקפורט, יצרנית המכוניות מבית ב.מ.וו חשפה מכונית תצוגה שתוצג בתערוכה, ורומזת כיצד תיראה המכונית החשמלית הראשונה שלה בייצור סדרתי - שתשווק החל משנת 2019.

מהתמונות הראשונות עולה כי הדגם החדש שונה למדי ממיני שלוש דלתות סדרתית, אם כי חלק מכך ניתן לייחס לאיפור התצוגה הכבד. למשל חישוקי ה-"19 הייחודיים ויחידות התאורה האחוריות בצורת דגל בריטניה, סמל היכר של מכוניות התצוגה של מיני שעד כה לא צלח מעולם את הדרך לייצור.

בשלב זה לא ברור אם הדגם החשמלי יתבסס על הדור הנוכחי של מיני או על הדור הבא - בשנת 2019 המיני הנוכחית (F55) תחגוג שש שנות ייצור, קרוב לזמן בו יצרניות נוהגות להציג דור חדש. מכונית התצוגה גם לא זוכה לשם משלה בשלב זה, ומכונה בפשטות "מיני אלקטריק קונספט" (Mini Electric Concept, מיני תצוגה חשמלית).

מיני חשמלית נחשפת לתצוגה וייצור
צילום: מנהל

מיני לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני כלשהו, ומסתפקת רק בתמונות חיצוניות. נזכיר כי מיני הציעה בשנת 2008 גרסה חשמלית דומה תחת השם "E", על בסיס הדור הקודם של גרסת שלוש הדלתות (R56). אז היה מדובר במכונית בייצור מוגבל של מאות יחידות בודדות, הפעם ההבטחה היא לדגם סדרתי מלא.

מיני חשמלית נחשפת לתצוגה וייצור
צילום: מנהל

בגרסתה הקודמת, המיני החשמלית הציע מנוע עם 204 כ"ס, טווח נסיעה של 240 ק"מ בין טעינות בתנאי מעבדה, וביצועים מכובדים - האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. גרסה זו יוצרה במספרים נמוכים ויועדה בעיקר כמקדמת תדמית, כמו גם כמכונית לשיפור זיהום האוויר הממוצע של קונצרן ב.מ.וו (דבר הנדרש על-ידי מספר מדינות בעולם, הבולטת שבהן קליפורניה).

מיני חשמלית נחשפת לתצוגה וייצור
צילום: מנהל

המיני החדשה תציע כפי הנראה מערך מנוע ומצברים חשמליים דומים לאלו של ב.מ.וו i3, שעברה זה עתה מתיחת פנים ומוצעת בגרסאות 170 ו-184 כ"ס. רמז לכך ניתן למצוא בהחלטה לייצר את מערכת ההנעה שלה במלואה בגרמניה, באותו פס הייצור כמו ה-i3, ולשלוח אותה להרכבה בפס הייצור בבריטניה (שם מיוצרות מרבית מכוניות מיני ובפרט דגמי השלוש דלתות).