סופרמיני היא קטגוריה עם אחת המשימות הקשות בעולם הרכב – להיות הכל לכולם. תוססת, אופנתית ודינאמית לצעירים, ומרווחת ושימושית למשפחות בתחילת דרכן. היא צריכה להיות לא יקרה עבור מי שרוכש אותה כמכונית ראשונה אבל מצוידת ומפנקת עבור מי שעבורו היא כבר השנייה בבית, ורצוי שתהיה קטנה מבחוץ אבל גדולה מבפנים למשפחה העירונית.
בנוסף למשימות קשות אלה, התעוררות תחום המיני בארץ בשנים האחרונות משכה את המחירים מטה. כאשר מיני אוטומטית עולה בין 70,000 ל–80,000 שקלים, ה"סופר" לא יכולה להיות הרבה יותר יקרה. סיאט עם האיביזה הורידה את המחירים לאיזור ה–80,000 שקלים וגררה מתחרים כמו פיג'ו 208 ומיקרה, כדי ליצור רמת כניסה לקטגוריה. אבל עיקר הקטגוריה עדיין מתרכז בתחום המחירים שנע סביב 100,000 שקלים, ושם נמצאו גם המכוניות שהגיעו למבחן.
כולן מהבציר החדש בזירה, שהגיע בשנתיים האחרונות ושינה את התמונה. ל–i20 החדשה, שירשה את אחד הדגמים הפופולאריים בפלח, ולסקודה פאביה דור שלישי שמחליפה גם היא דגם מצליח, הצטרפה באמצע השנה שעברה מאזדה 2, שהציעה אבזור ועושר שלא פגשנו לפני כן בקטגוריה. לקראת סוף השנה שעברה הגיעה ה–208 שנולדה מחדש עם מנוע ותיבת הילוכים מודרניים מבעבר. איך הן מתמודדות אחת מול השנייה? והאם ניתן להצדיק את פער המחיר הגדול בינן לבין הסופרמיני הזולות שהוזכרו? לזה בדיוק הקדשנו את השבוע שאחרי השריפות הגדולות.
כדי להפוך את המבחן לקל יותר לקריאה, ריכזנו עבורכם בעמוד זה את עיקרי הפרטים והמסקנות, כאשר ההרחבה על כל מכונית נמצאת בעמוד נפרד, אליו יש קישור בשם הדגם.


בעד
מראה בוגר, מרחב מאחור, נוחות עירונית, עידון ובידוד רעשים

נגד
תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד, ביצועים, צריכת דלק, אבזור דל, מחיר גבוה מדי

למבחן המלא: מאזדה 2 – מנוע 1.5 ל', 111 כ"ס, אוט' 6 הילוכים, 105,000 שקלים
בעד
תחושה אופנתית וספורטיבית, חטיבת כוח נעימה, אבזור

נגד
נוחות נסיעה בעיר, תחושה אינטימית וצפופה, בייחוד מאחור, רועשת

למבחן המלא: סקודה פאביה – מנוע 1.2 ל' טורבו, 110 כ"ס, דו-מצמדית 7 היל', 105,000 שקלים

בעד
אבזור עשיר, הופעה נאה כאשר מוסיפים את חבילת הצבע, ביצועים, חיסכון בדלק

נגד
נוחות, חטיבת כח לא רהוטה, מרחב רגליים מאחור

למבחן המלא: פיג'ו 208 – מנוע 1.2 ל' טורבו, 110 כ"ס, אוט' 6 הילוכים, 90,000 שקלים (מחיר מבצע עד הודעה חדשה; 99,000 שקלים מחיר רשמי)

בעד
הופעה אלגנטית, פנים מקורי, נוחות, צריכת דלק, מחיר

נגד
אבזור, תיבה מעט איטית, מנוע רועד בסרק



סיכום
בסופו של דבר, כאשר המחיר הוא גורם חשוב בזירת הסופרמיני, אי אפשר להתעלם מכך שפיג'ו 208 בגרסה המצוידת עולה כרגע, ועד להודעה חדשה, 90,000 שקלים, פער מחיר של 15,000 שקלים ויותר משאר המתמודדות.
היא אמנם פחות מאובזרת מהמאזדה 2 והסקודה פאביה, ואינה מצוידת באותן מערכות בטיחות, אבל מפצה על כך במחיר, ובעובדה שהיא עושה את הכל טוב, ולא נכשלת בשום דבר חשוב – היא לא הכי מרווחת, אבל מרווחת מספיק; היא לא הכי מהירה, אבל מהירה מספיק; היא לא הכי נוחה בכל מצב, אבל גם לא מענישה בשום מצב, והיא, לדעתנו האישית, היפה ביותר בחבורה.
נראה שפיג'ו, שיצרה במשך שנים מכוניות סופרמיני סופר-מצליחות, עדיין יודעת את העבודה, ועם המנוע החדש המכונית תיקנה את נקודת החולשה העיקרית שהיתה לה. וכחבילה מציעה הפיג'ו 208 את התמורה הטובה ביותר, והיא המנצחת במבחן.
המפסידה במבחן אפילו ברורה יותר מהמנצחת – יונדאי i20. היא הכי יקרה למרות שהיא הכי פחות מאובזרת והכי חלשה, ובפער. המכונית הזו זקוקה בדחיפות לעדכון יחידת הנעה ושדרוג תא נוסעים ואבזור, כי הבסיס טוב בהחלט – היא מרווחת, מעודנת ונוחה מהאחרות כאן, ובכלל ביחס לקטגוריה.
הסקודה פאביה והמאזדה 2 חולקות מקום שני שלישי, בלי הכרעה בינן, משום שהן מציעות חבילה שונה ופונות לקהל מעט שונה. הסקודה פאביה ביצועיסטית, מצוידת ותא הנוסעים בה נעים, אבל היא צפופה מאחור ונוחות הנסיעה בה לא מבריקה.
המאזדה 2 צעירה, אופנתית יותר (בייחוד בגרסאות המצוידות) וספורטיבית יותר, אבל מעט צפופה מדי, ותא המטען שלה קטן משמעותית משל האחרות.