פיאט טיפו סטיישן בארץ – החל מ-116,000 שקל - אוטו

פיאט טיפו סטיישן בארץ – החל מ-116,000 שקל

סמל"ת מרחיבה את היצע הגרסאות לטיפו עם גרסת סטיישן. וכמו בשאר הגרסאות – הקלף העיקרי הוא המחיר

פיאט ישראל מתחילה בשיווק המקומי של הטיפו סטיישן. האחות השימושית ביותר במשפחה מגיעה אלינו שנה וחצי לאחר שהטיפו סדאן יצאה לדרך (ושנה וחצי לאחר שהוצגה) ובאיחור ניכר לעומת התוכנית המקורית. כמו גרסת החמש דלתות, אשר הושקה בארץ בחודש אפריל, גם הסטיישן מכוונת יותר לשוק האירופאי, לעומת הסדאן שפונה יותר לשווקים כמו רוסיה וטורקיה.

עם נתון אורך של 457 ס"מ, הסטיישן ארוכה מהסדאן ב-4 ס"מ ומההאצ'בק ב-20 ס"מ. נפח תא המטען שלה, בנפח 530 ל', גדול במעט משל הסדאן (520 ל'), אך כמובן מציע הטענה קלה יותר, וגדול בהרבה מגרסת החמש דלתות (380 ל'). הוא יכול להגיע ל-1650 ל' עם קיפול המושבים. למכונית רצפה כפולה בתא המטען, שמשות כהות, ומסילות מטען על הגג.

הסטיישן מוצעת כאן ברמת האבזור קומפורט, שהיא הנמוכה יותר בהיצע הטיפו, בניגוד לרמת האבזור ספורטיבו בחמש דלתות. היא כוללת חישוקי "16, מערך מולטימדיה מקורי עם צג קטן בגודל "5 (מצלמה היא תוספת בתשלום), בקרת שיוט, וצג צבעוני בלוח המחוונים. בניגוד לספורטיבו, שמצוידת במערכות בטיחות מתקדמות עם בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, הקומפורט מסתפקת בהתקנה מקומית של מערך המובילאיי, וחבל שכך. ללא מערכות בטיחות מקוריות זכתה הטיפו לשלושה כוכבי בטיחות במבחני ה-ENCAP.

הטיפו סטיישן תוצע עם שתי יחידות הנעה, שתיהן מוכרות מהגרסאות האחרות, ושתיהן מצוידות במערכת עצור והתנע לטובת חסכון בדלק. מערכת ההנעה הראשונה כולל מנוע 1.6 ל', 110 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. עם יחידת הנעה זו תאיץ הטיפו למאה קמ"ש ב- 11.7 ש' , ותגיע ל- 192 קמ"ש מרביים. מחירה יהיה 116,000 שקלים, כמו גרסת החמש דלתות (לעומת 105,000 שקלים לסדאן). יחידת ההנעה השניה מצוידת במנוע 1.6 ל' דיזל, 120 כ"ס, ותיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים גם כן. גרסת הדיזל תאיץ למאה קמ"ש ב- 10.4 ש', ותגיע ל-200 קמ"ש מרביים. מחירה 136,000 שקלים (יקר ב-6000 מגרסת החמש דלתות).

למרות שסמל"ת לרוב פחות מכוונת לציי הרכב, הרי שהמחירים ורמת הגימור הנמוכה יותר רומזים שהסטיישן אולי כן מכוונת לפלח השוק הזה. בכל מקרה, גרסת הסטיישן זולה משמעותית מרוב הסטיישנים המשפחתיות כיום, וקרובה יותר במחיר לגרסאות סטיישן של מכוניות סופרמיני.
בסמל"ת עשויים להביא בהמשך גם את הגרסאות המצוידות יותר שכוללות ציוד בטיחותי (זה תלוי גם בביקוש), ומאמינים שהגרסה הנמכרת ביותר במשפחת הטיפו תישאר כרגע הסדאן.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות