קלסיקה בהתהוותה / חניית החלומות - אוטו

קלסיקה בהתהוותה / חניית החלומות

גיא שפרנט בוחר מייצגים מקוריים של שנות השבעים והשמונים. במגבלות התקציב האכזרי

מה הייתם קונים ב-400,000 שקלים? הכללים פשוטים - לרשותכם תקציב של 400,000 שקלים, אותו תוכלו להוציא על מכוניות - ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ המקלחת. אפשר גם אופנועים, ותחת לחץ פיזי מתון נסכים לשקול גם משאיות קלות. התנאי היחיד הוא שהמכונית מוצעת למכירה - בארץ, או בחו"ל (תחת מגבלות הייבוא האישי) - בזמן כתיבת המדור, אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע - מופיעה בלוחות המכירה). את החלומות יש לשלוח ל-Avivi@Auto.co.il.

סכום של 400,000 שקלים נשמע כמו הרבה כסף, אולם בחיבור של מכוניות ומציאות ישראלית, זה שווה חצי. ואם אני רוצה לייבא, מדובר רק בבנות שלושים ומעלה.
מכיוון שאני נהנה מנהיגה דינאמית עם הרוח בשיער (כל עוד יש כזה) ומצלילי מנוע משכרים, וחשוב לי שהרכב יהיה נאה למראה אך לא מנקר עיניים, התמקדתי בב.מ.וו משנות ה-70' או ה-80'. מצאתי 320/6 מ-1978 (E21) בגרסת Baur TopCabriolet; גג טארגה ופתוח (1978-1981). נכון, ה-E21 היא לא המילה האחרונה בביצועים, אבל היא בסיס טוב ומוכח, ועם שינויים קלים בלבד במתלים, בבלמים ובמנוע, היא בהחלט תעשה את העבודה. מצאתי אחת ב-eBay ב-14,900 דולר. בישראל ובתרגום לעברית כ-136,000 שקלים.
המכונית השנייה תגרום להרמת גבה, אבל הרעיון שבבסיסה נראה לי מגניב; לנצ'יה תמה 8.32. אז מה כל כך מגניב במכונית מנהלים בת 30, ועוד עם הנעה קדמית, רחמנא ליצלן? ובכן, ה-"8" מייצג את מספר הצילינדרים וה-"32" מייצגות את מספר השסתומים – ובקיצור: אותו מנוע (בשינויים קלים) שהותקן בפרארי 308 ובפרארי מונדיאל... מנוע זה, V8, 2.9 ליטר, ייצר 212 כ"ס ו-29.1 קג"מ, והביא את התמה ב-6.8 שניות ל-100 קמ"ש בדרך ל-249 קמ"ש. מצאתי אחת מ-1987 עם הגה שמאלי באתר בריטי ב-13,404 ליש"ט, ולאחר הוצאות הגיור, כ-153,000 שקלים.
עם יתרה של 111,000 שקלים אעדיף משהו חדש, עבורי. אין לי רשיון לאופנוע, ולדעתי כלי זה אינו פרקטי לשימוש יום-יומי: שינוע עצמי ומטען בכל זמן, מצב ומזג אוויר, בנוחות ובבטיחות. בעיניי אופנועים הם יותר צעצועים לנסיעות של שבת בבוקר (וברור שרבים מתנגדים לאמירה זו) – וכבר תקופה ארוכה אני מפנטז על קוואסאקי GPZ900R.
יש הטוענים ש-GPZ900R (סוף 1983), הראשון בשושלת נינג'ה, היה המבשר של אופנועי הספורט המודרניים. נינג'ה 900, עם 115 כ"ס, היה אופנוע סדרתי ראשון שעבר 240 קמ"ש, ועם הצגתו השתתף במירוץ האי מאן, וזכה בשני המקומות הראשונים. תכלס, נדלקתי עליו ב"אהבה בשחקים". מצאתי כזה מ-1985 (באתר בריטי) ב-4650 ליש"ט, ובעברית; 54,000 שקלים (קודם רשיון עד 47 כ"ס, אח"כ שנה, ואז נדבר; המערכת).
נותרתי עם 57,000 שקלים. מכונית ספורטיבית פתוחה יש, סדאן פרקטית (סוג של) ומפוארת יש, אופנוע צעצוע יש, ונותר לי רק לפנק את העומדת לצדי ברכב חלומותיה. זוגתי, כרבות אחרות, מפנטזת על פיאט 500; יש משהו ברטרו החמוד הזה שפונה לנשים. היא רוצה רק אוטומטית, וכך מצאתי 500 מ-2012, רובוטית, 25,000 ק"מ ברמת הגימור 'לאונג' (שזו הכי) ב-50,000 שקלים.
תמורת 400,000 שקלים מצאתי שלוש מכוניות ואופנוע אחד, ונשארתי עם 7000 שקלים, אותם אייעד לשיפור הב.מ.וו או לרישיון רכיבה. נראה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות