רגע לפני פתיחת תערוכת שיקגו בסוף השבוע, פורד ופיאט קרייזלר (FCA) חשפו צמד רכבי פנאי חדשים. עבור פורד מדובר בהשקה חשובה במיוחד - אקספדישן (Expedition, מִשׁלַחַת) דור רביעי וחדש לחלוטין בפלח השוק החשוב, רכבי פנאי בגודל מלא. FCA מסתפקת בגרסה חדשה - דוראנגו SRT, למי שמעדיף ביצועים על-פני יכולת שטח.
פורד אקספדישן החדש עבר עדכון משמעותי, עם מרכב אלומיניום לראשונה מאז הדגם יצא לדרך במאי 1996. כתוצאה מכך הרכב החדש קל מקודמו בכ-140 ק"ג, מה שיסייע לביצועים, תצרוכת הדלק וליכולת הדינמית. לאקספדישן עדיין שלדת סולם (מבוסס על פלטפורמת ה-F-150 החדש) והוא ישווק עם הנעה אחורית או כפולה.
ארה
צילום: מנהל
פורד לא מפרסמת מפרט טכני מלא, אך הרכב החדש צפוי להיות דומה במידותיו לדור היוצא - כלומר אורך של כ-525 ס"מ (562 בגרסה הארוכה-עוד-יותר), רוחב של כ-200 ס"מ, גובה של כ-197 ס"מ ובסיס גלגלים של כ-302 ס"מ (כ-333 בגרסה הארוכה). לרכב שמונה מושבים המתאימים כולם למבוגרים, ופורד מבטיחה שיפור לנוחות הכניסה לשורה האחורית.
בין היתר, האקספדישן החדש יוצע עם מנוע האקובוסט 3.5 ליטר, טורבו-בנזין, עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה. נתוני הספק וביצועים לא פורסמו (בדור היוצא הפיק מנוע זה 365 כ"ס).
ארה
צילום: מנהל
רשימת האבזור תהיה ארוכה, ותכלול בין היתר מערכת אוטומטית לסיוע בחנייה ומצלמות היקפיות, מערכת סיוע לשמירה על הנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לגרירה, מטען אלחוטי לטלפונים חכמים, חיבור הוט-ספוט (WiFi) ל-10 טלפונים גם מחוץ לרכב (עד 15 מטר), ויישומון שמאפשר לפתוח, לנעול, להניע ולאתר את הרכב מרחוק באמצעות טלפון חכם.
רוצים עוד? בבקשה: ארבעה שקעי 12 וולט, שישה שקעי USB ושקע 110 וולט, שבעה מצבי נהיגה (בהם לשלושה סוגי שטח, לגרירה ולחסכון בדלק), ודלת אחורית נפתחת בבעיטה מתחת לפגוש.
שיווק האקספדישן צפוי להתחיל בסתיו הקרוב בארה"ב. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר ל"אוטו" כי שיווק הדגם נמצא בבחינה, ותלוי במלאים ובתמחור שפורד תציע. היבואנית מציעה כיום שניים מרכבי הפנאי האמריקאים של פורד - האדג' והאקספלורר, שניהם קטנים מהאקספדישן.
ארה
צילום: מנהל
סופר-דוראנגו
בניגוד לאקספדישן, הדוראנגו כפי הנראה לא יגיע לישראל כלל. האח התאום של ג'יפ גרנד צ'ירוקי לא הוצע עד היום בישראל, ובחברת סמל"ת, יבואנית FCA, נמסר כי לפי שעה אין תוכניות לשווקו.
עם זאת, נספר לכם כי לגרסה החדשה, SRT, מנוע המי V8 בנפח 6.4 ליטר עם 475 כ"ס ו-65 קג"מ. יחידת הכוח משודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
ארה
צילום: מנהל
הביצועים בהתאם: 4.4 שניות בלבד נדרשות להאצה מעמידה ל-60 מייל לשעה (97 קמ"ש), והאצה מעמידה לרבע מייל המסורתי (כ-400 מ') אורכת 12.9 שניות בלבד.
הדוראנגו SRT יגיע לשוק ברבעון הרביעי של 2017, וכפי הנראה לא צפוי להימכר בישראל. אנחנו יכולים להתנחם, עם זאת, בכך שביבואנית שוקלים לשווק אצלנו את אחיו - ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT - בעל הנתונים הדומים. החלטה בנושא, כך נמסר מסמל"ת, תתקבל בחודשים הקרובים.
בינתיים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון התדמית האגרסיבי שדודג' הכינו לדוראנגו SRT: